søndag 14. august 2011

Medisin til kanin


Lille Einstein har blitt kastrert, stakkars liten, og må holdes innendørs i buret sitt, der pellets for anledningen er byttet ut med istykkerrevet avispapir (Beklager til alle de nygifte og nyfødte som får bildene sine urinert på).

Som om ikke det er nok, må den lille hoppende nysgjerrigper`en holdes borte fra sin elskede Vanilla Dulcinea i ca. 4-6 uker (ellers får vi garantert noen Fluffy`s og Vanilla`s i miniatyr!!). =S


Jeg var ganske spent på hvordan han kom til å respondere på medisinen (ettersom puse-prinsessene mine mildt sagt har vært lite entusiastiske, både for Metacam, Parafin, Drontal og diverse annet). Opp igjennom årene har jeg hatt mitt svare strev med å gi pusene medisin, og fryktet at det ville bli enda vanskeligere med en spretten, sprellende hann-kanin. =S


Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt snurt over at reseptaren på apoteket ikke gadd å skrive Fluffy Einstein sitt navn på etiketten. Når jeg er på jobb og skal registrere dyre-/vetrinær-resepter, skriver jeg alltid navn på både kjæledyr og eier.

Jeg vet jo at det egentlig er en bitte liten bagatell som egentlig ikke betyr noe i det hele tatt. Men likevel! Synes godt de kunne skrevet navnet på etiketten!

Muligens vanskelig å forstå for dem som ikke har dyr, men det blir på en måte veldig "upersonlig" (synes jeg iallfall) å bare skrive "Til hund", "Til katt", "Til kanin" osv. Hva om det kom inn ei dame på apoteket som skulle hente hjerte-medisinen sin, og så skrev vi bare "Til Kvinne" (eller enda verre; "Til Menneske").. ) på etiketten? hihi ;)

Ekstremt og så til de grader satt på spissen, - men jeg er tross alt en Smooshy "Love Animals"-jente! ;)


Så var det omsider tid for å måle opp medisin, sprøyte den på salat-bladet, og prøve å lokke den i lille "herr. Fluff".. Jeg så for meg at han kom til å ta et lite jafs, gomle i 2 sekund, for så å spytte det lille salatbladet rett tilbake i fleisen på meg igjen.

My secret weapon; A piece of freshly green salad.. ;)

Suprise;

Han sluuukte både medisinen og salaten! ;) Jeg har aldri før vært borte i noe kjæledyr som har vært så enkel å fore medisin til!! Hver dag jeg skulle gi ny dose, og nærmet meg buret med medisinflasken, doseringssprøyten og salaten, ble han helt spinnvill; løp frem og tilbake i buret sitt, og gnagde febrilsk på sprinklene i buret, i ren iver etter å få komme frem til medisin-salaten! ;)

Metacam-marinerte salatblader.. NAM-NAAMM!! ;)

Jeg syntes så synd på ham, siden jeg måtte holde ham inne (og borte fra den søte kjæresten sin), mens Vanilla fikk hoppe og kose seg ute blant løvetannblader på plenen. Så jeg lot Einstein få komme ut av buret, og hoppe rundt og løpe fra seg inne på stue- og kjøkken-gulvet til foreldrene mine. (Noe pappa ikke ble så glad for, ettersom han flere ganger tråkket oppå små "kanin-perler", hehe). ;)

Lille Fluffy ute i den store verden.. <3

Nysgjerrig på støvsugeren..

Vaske-stund under kjøkkenbordet..

ALT skal undersøkes og snuuses på!.. <3

Lille go`klumpen min.. ;-*

<3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gikk det bra hos deg i dag?
Spent på hva slags oppgave du skal i gang med.

Gutten din ser virkelig ut som en Einstein! - men for et slurvete arbeid da, ikke navn, og ikke klippet etikett en gang, fysjom..


Hilsen perfeksjonist #2

Twitter sa...

SV: Tusen takk Anne C. :)
Høres ut som en herlig sommer på deg også ;) Lykke til med masteren :)

http://lillesmurf.no

Anonym sa...

Mekanismene bak potensielle nye legemidler er da rimelig farmasøytisk, det ;)

Det blir vel en del lange dager på lab for deg?!

God pensumlesedag 8)

Anne C. sa...

SV, Hannem: Huff ja, jeg vil helst slippe å tenke på det! Hehe ;) Neida, jeg synes lab er gøy jeg (når alt går som det skal, haha).. ;)

Ikke fått lest noe pensum enda. Det viser seg at masteravtalen min er sporløst forsvunnet, så jeg må signere ny avtale med veilederne, og deretter fly rundt til instituttleder og leder for programutvalget for å få godkjent avtalen pånytt! *Frustrert* Men fikk lest gjennom HMS-permen idag da! haha ;)