onsdag 10. august 2011

Dagen som ikke gikk helt slik den skulle


Mandag ble merket med "kjæreste-dag" i kalenderen. For en gangs skyld hadde både jeg og typen fri samtidig (ingen skulle på jobb, ingen skulle stå på skøyter eller pic-skates, ingen skulle spille data eller rollespill, og ingen skulle i middagsbesøk, bursdagsbesøk e.l.). For en gangs skyld hadde vi dagen helt for oss selv, bare vi to. <3 Vi hadde allerede planlagt dagen; En tur i badeland først, deretter Peppes, og så på kino. =)


Jeg gledet meg vilt til badeland, og hadde allerede begynt å dagdrømme om boblebad, vannsklier og basseng-romanse med kjæresten, da skjebnen plutselig stakk kjepper i baderingene mine:


"Vel vel", tenkte jeg. "Det skal ikke få ødelegge dagen. Jeg SKAL bade, "o.b. eller ikke o.b."!!".

Så jeg pakket sekken full av bade-stæsj, og etter mye om og men (bl.a. en avverget masteroppgave-krise, og et forgjeves forsøk på å redde to splitter nye hvite sko fra permanente grønske-flekker) kom vi oss omsider inn i bilen og kjørte avgårde, på vei mot klorvann, boblebad og barnslig morro.

Vel fremme oppdaget jeg plutselig at jeg hadde glemt en liten vesentlig ting..



- Bikinien! =S


Et lite øyeblikk vurderte jeg å kjøre tilbake og hente bikinien, men da jeg så på klokka fant jeg fort ut at vi var altfor sent ute, ettersom vi allerede hadde kjøpt billetter til kinoen, og ikke kunne være i badeland til stengetid. =(

Jeg vurderte også å gå innom h&m og lete etter en bikini på salg, men slo det fort ifra meg, siden de eneste størrelsene som hang igjen var XXS og XXL. =(

(Typen foreslo at jeg kunne kjøpe badedrakt på sportsbutikken. Jeg bare måpte og så forskrekket på ham, fullstendig paralysert av vantro, og ikke stand til å få frem et eneste ord. I min verden er badedrakt en av de 7 dødssynder).

Dermed måtte vi forandre litt på planene våre. Vi vurderte å bowle istedet (men jeg var liksom ikke helt i humør til det, siden jeg hadde gledet meg sånn til å bade, og følte at jeg ikke ville klare å kose meg skikkelig med bowlingen når badebassenget lå en liten vannsklie bortenfor).

Vi vurderte å gå tur på Fløyen (men slo det fra oss, siden det var meldt vind og regn, og jeg ikke hadde hverken jakke eller paraply).


Så vi bestemte oss for å dra inn til sentrum istedet (noe som senere skulle vise seg å bli et ganske så bra valg). Regnbygene som var lovet, holdt seg i sjakk, og vi fikk en koselig, solrik og små-romantisk ettermiddag sammen. =)


Vi gikk ned på Torget og så på alt det rare i bodene. Kjøpte jordbær og soft-is i kjeks, med masse O-boy pulver på.


Satt oss ned på en steintrapp ved vannkanten og så på alle båtene og menneskene, mens vi matet hverandre med soft-is.


Ruslet hånd-i-hånd utover langs Bryggen, og så på alt livet og alle de japanske turistene som tok fullt i bilder av tre-husene.


Vi dro en liten tur hjemom leiligheten vår, før vi nærmest småløp bort til kinoen (sent ute igjen, som vanlig) og kjøpte Snacks-menyer på Location (Baconchips-beger + Pepsi, og Popcorn-berger + 7up. NAM NAM!).


Vi nesten snublet inn i kinosalen, med all snacks`n, brusen og shoppingposene (glemte jeg å nevne shoppingen? :-O hihi ;D ..). Filmen hadde heldigvis ikke begynt enda (jeg hater å komme valsende 5-10 minutter inn i filmen! Ehh!). =S


Filmen vi så het "Bad Teatcher". Og den var.. tja, bad! ;) Litt små-morsom innimellom, masse sexfiksering, og 90 minutter for mye av Justin Timberlake (jeg kan ikke fordra J.T! Blææh!). Ikke en film jeg vil se om igjen for å si det sånn, men av og til er det ok med litt dødt hjerne-føde! ;)


Apropo shoppingen.. GJETT hva jeg har kjøpt..!!??!! =D


Thihi.. ;)


<3

Ingen kommentarer: