søndag 19. februar 2012

Lay Back!


Jeg var på isen igjen i helgen, og tok maaange kombinasjonspiruetter. Det ble faktisk en kjempegøy trening, selv om ishallen var fullstappet med folk, og jeg måtte kjøre "slalåm baby!" og navigere mellom alle småungene som for` vinglende og vaklende både på kryss og tvers over isen.

Jeg har skatet 2-3 ganger i uken den siste måneden (3-4 timer pr gang), og det merkes godt på piruettene. Kombinasjonspiruettene har blitt litt bedre enn det de var i begynnelsen av skøyte-sesongen (da jeg omtrent hadde glemt ut "alt" jeg hadde lært, hihi). Og jeg har begynt å øve på layback piruett igjen (wheeheee!), både layback for seg selv, og camel-layback kombinasjon. GØY!!! =D

Layback Piruett..:
Selveste klassiske symbolet på kunstløp.

Jeg sluttet å øve på layback da jeg for nesten 2 år siden ble kjørt overende av en hockeyfyr mens jeg var midt i piruetten! Ikke noen behagelig opplevelse! :S I tillegg har jeg hatt enda noen uhell; bl.a. satte skøytejernet seg bom fast i en dyp sprekk i isen mens jeg var midt i layback`en, så jeg gikk fra å snurre "fort" med blikket rett opp i taket, til å plutselig stå bom fast, for så å bli slengt opp i lufta som en filledukke, og lande oppå øyebenet mitt! =S

En annen gang klarte en av hockeyfyrene å slå pucken rett under skøytejernet mitt, også denne gang mens jeg var midt i en layback, så jeg bråstoppet og deiset i isen. Som om ikke det var nok, fikk jeg etter for mye layback snurring muskelsmerter i ryggen (antageligvis overstrekking eller belastningsskade), og sluttet derfor helt å øve på layback piruett. Men nå kribler det veldig etter å prøve på denne piruetten igjen! Skal bli gøy å øve på litt annet enn sittepiruetter og parallell piruetter! ;))

Ingen kommentarer: