søndag 1. mai 2011

Closure


1 mai.

En like grufull dato hvert eneste år.

Skøyte-isen smelter i skrivende stund, og det er vel 3,5 måned til jeg nok en gang kan gli smilende bortover isen igjen. Over hundre dager (!!) til jeg endelig kan hoppe og snurre på Iskantens splitter nye jomfru-is. =(


Ettersom jeg skulle jobbe lørdag, måtte jeg ta "avskjed" med Iskanten fredag istedenfor. Sesongens siste skating ble som den alltid pleier å bli ellers, - Et skikkelig antiklimaks. Eller som det også kalles; Bitter-end-skating, stress-skating, nostalgisk-mimre-skating, en-smule-fortvilet-skating, vedmodig-skating, eller closure-skating. Men jeg fikk heldigvis ta ordentlig "avskjed" i år da; gli bortover isen og kjenne at "nå er det siste gang jeg glir over denne isflaten for denne sesongen". Og jeg husker at jeg tenkte "Kjenn ordentlig etter på denne følelsen nå, for det er måneder til du kommer til å kjenne den neste gang". Stupid, ridiculous..? Kall det hva du vil. ;) Men jeg er en person som trenger closure. Noe av det verste jeg vet er å skate en siste gang for sesongen, uten å vite at det er min siste gang..

Den neste uken må jeg antageligvis gå med skylapper for øynene om jeg nærmer meg Iskanten.
Jeg er overmåtelig fristet til å snike meg inn på curling banen (som fremdeles er åpen, og ikke stenger før om 1 uke), og ta en siste liten loop eller kamel-snurr (noe som antageligvis ikke vil falle i særlig god jord hos hverken curling-folk eller banemannskap). thihi ;)


Det blir utrolig rart å ikke få ice-skate på såå lenge!! =S ..

What the hell am I going to do now..!!?? hihi ;)

Om ikke et perfekt substitutt, har jeg heldigvis en nødløsning. =)

I de kommende 3,5 månedene vil skøyte-isen bli byttet ut..

med asfalterte parkeringsplasser, eller åpne plasser i betong eller skifer..


eventuelt også tre- eller gummi-gulv i innendørs-hall..


Mine elskede kunstløpskøyter byttes tilsvarende ut..

..med mine nesten like høyt elskede PIC-skates..
(og min fine, søte, lyserosa hjelm! hihi ;) ..)..

Jeg fikk låne penger av typen til nye "kunstløp rollerblades", på en betingelse;

At jeg bruker hjelm når jeg skater. Tatt i betraktning av at den ene kompisen til typen falt og kakket hodet i asfalten (og var 2 mm fra kraniebrudd, hjerneblødning og død), samt at jeg ikke er den mest stabile og stødige skater`en (hverken på isen eller på asfalten), og at jeg til tross for dette prøver å hoppe og snurre og squence, - så skjønner jeg veldig godt at typen er en smule redd for meg og overbeskyttende (men litt søtt er det jo også da!..).. ;)


When summer is approaching and the skating-ice is melting, and you dont have the opportunity to travel and ice-skate somewhere else, the only advice I can give to other skating-enthusiasts is;

Just roll with it! ;)

<3

Ingen kommentarer: