mandag 18. oktober 2010

Helg på Askøy, part II..


Lørdag dro mamma og jeg på en liten titterunde på Askøy Senter (har ikke vært der siden senteret ble utvidet!!). Senteret har blitt veldig lyst og fint, men jeg synes fremdeles at Askøy har ganske kjedelige butikker (har f.eks. hverken H&M, VeroModa, BikBok eller Accessorize !!)..


Lørdagsmaten foran tv`n i stua; Indrefilet (marinert med pappas supergode BBQ marinade!), frityrstekte potetbåter og pommes frites, salat og bernaise saus.. NAAMMM!!!


Lørdagsfilm; "Orphan"..










..(Hjelp!! Skummel!! :-S ..)..

Søndag gikk mamma og jeg på tur rundt Strusshamn. Siden Tante bor langs "turløypa" vår, dro vi innom dit på en liten snarvisitt. Det var utrolig koselig hos henne, det er kjempelenge siden sist jeg har vært der, siden hun som oftest er innom på Kleppe, men nesten alt er fremdeles akkurat slik som det alltid har vært hos henne. Ingenting er forandret. *<3*


Mot slutten av turen begynte det å PØS-regne, så vi søkte tilflukt hos Ollo (= oldemor). Jeg tror mamma må ha klaget sin nød over de stygge, overslitte, hullete angora-sokkene mine, for det første som skjedde da vi kom inn, var at Ollo gav meg en kjempehyggelig overraskelse; Splitter nye, varme, deilige, hjemmestrikkede tjukkelabber (= raggsokker). Jeg tok dem på med en gang, og de passet perfekt. Har gått med dem i hele dag, og jeg som vanligvis er iskald på føttene, har nå glovarme føtter og ti veldig fornøyde tær! ;)

Ingen kommentarer: