torsdag 5. januar 2012

Små øyeblikk


Jeg har nesten ikke tatt noen bilder fra jul og nyttår. Hva går det av meg..?? :-O

Vi fikk heldigvis litt julestemning noen dager før jul..:

Vi fant et stoort og fluffy juletre, som jeg i god tradisjons tro måtte sage ordentlig til..:

Fikk det ganske beint på første forsøk, om jeg så skal si det selv! ;) Men jeg var visst ikke helt fornøyd, for jeg begynte å "finpusse" og "småsage" langs kanten for å få det helt nøyaktig beint.

Da gav typen opp, og begynte å små-kjefte på meg i ren frustrasjon. ;) Jeg skjønner ham egentlig litt. Greit nok at jeg skal bli farmasøyt, men jeg kan ikke være pirkete med absolutt alt annet også. Snakk om tvangstanker! ;)

"Hvor er vateren..??" ;)

Etter flere runder med pynting til øredøvende julemusikk fra høytaleranlegget, stod juletreet omsider ferdig. Desverre rakk vi ikke å nyte det særlig lenge, før vi måtte på julegave shopping, såvidt en u-sving hjemom for å pakke, og deretter i rakettfart ut til mam og pap, hvor vi ble værende resten av ferien.

Vi har det feiteste juletreet i år, stoort og fluffy..:
"Disney Juletre", som han juletre-mannen kalte det! ;)

Elsker å feire julaften hjemme hos mamma og pappa, og spise julemiddag i den koselige spisestuen. Møblene er arvet etter Ollo (oldemor), og er mange, maaange år gamle. <3


Vi hadde både røykt og saltet pinnekjøtt (jeg klarer aldri bestemme meg for hva som er best?!), og de andre koste seg med kålrabistapp, poteter og ribbefett som tilbehør (jeg liker ikke noen av delene.. bare pinnekjøttet!). ;)


Lerum julebrusen er et absolute must til pinnekjøtt! Men kålerabistappen og potetene kan de bare ha for meg! ;)


Hadde hjemmelaget sjokolade mousse til dessert (det beste jeg vet!). Namm!! =D Jeg laget dobbel oppskrift, og den forsvant som dugg for solen, raskere enn rykende ferske hveteboller rett fra ovnen. ;) Kanskje ikke så rart, ettersom både jeg, typen, broren min og kusinen min alle satt rundt bordet, - og alle like glade i sjokomousse. ;)

A little piece of heaven..

Etterpå ble det åpning av alle julepakkene, med litt julebrus, julekaker og julegodter innimellom. =)



Noen dager før jul hentet jeg den forsinkede bursdagsaven min på postkontoret, og kunstløp treneren var så snill at han monterte de nye skøytene til meg før jul, så jeg kunne teste dem ut
i romjulen! :D Så torsdagen dro jeg til Iskanten (ishallen), og vekslet mellom å skate med gamle-skøytene mine (som ikke har vært slipt på over 1 år, huff!) og gå inn de nye skøytene (som var ganske så stive og uvant til tusen).

Brand new Figure Skates! =D

Fredag møtte jeg typen i byen for å bytte et par av julegavene. Etterpå gikk vi på Egon og spiste skalldyrcoctail med flaguette brød til forett, etterfulgt av kylling i en herlig krydret marinade, med grillede grønnsaker og pommes frites. =)


Kvelden ble avsluttet med kinobesøk, hvor vi så Sherlock Holmes 2, med Robert Downey Jr. i hovedrollen. Han er bare sååå kjekk!! <3 Helt til å spise opp! ;)



Jeg var litt redd for at juletreet kom til å avgå med døden den uken vi var bortreist. Jeg så for meg at juletreet kom til å være helt strippet for barnåler, og at alle nålene og all julepynten kom til å ligge i en rotete haug på gulvet under det gjenværende skjelettet av et juletre. =S


Dette skjedde heldigvis ikke. =) Vi har fått oss et usedvanlig standhaftig juletre i år, som omtrent ikke drikker en dråpe vann, men likevel ikke har mistet noe særlig med nåler.


Håper bare at det fine treet holder seg litt lenger. Jeg vil helst beholde det så lenge jeg kan (julen varer jo helt til Påske, gjør den ikke..??).. ;)

Ingen kommentarer: