fredag 23. september 2011

Winter Cupcakes


Hmm.. etter et lite tilbakeblikk innser jeg nå at jeg er en særdeles ustrukturert og vimsete kokk (eller baker heter det vel mer korrekt, haha)..


Et lite rotehode = en svært så rotete kjøkkenbenk..


Jo flere kløne-kokker, jo mere søl..


Ferske muffins rett fra ovnen..


Nystekte og rykende varme..


Fikk lyst å lage vinter-inspirerte cupcakes, med skating, kunstløp og isdans, blendende hvit snø og glitrende is-krystaller som tema.. <3


Det endte med is-blå og is-rosa muffins-former, snø-hvit frosting, snøkrystaller i hvitt og lyseblått, sølvkuler og perler i lyserosa og naturhvitt, og en aldri så liten dæsj med perlmor "fairy dust" glitter.


Hadde egentlig lyst å lage sjokolade-pynt, marsipan-pynt e.l, formet som en kunstløper, et par skøyter e.l. Men foreløpig mangler jeg utstyr (og ingredienser, ikke minst) til slikt, så det får heller være til en annen gang.


Foreløpig får det holde med frosting, glitter og sprinkles.. <3


Mange ville kanskje påpeke at det blir litt feil å lage winter cupcakes på denne tiden av året, når sommeren såvidt er over (?)..


..men når konfirmanten er kunstløper og tilbringer store deler av døgnet på isen..


..og "tanta" er fullstendig splitter-pine skøyte-gaaal..


..finnes det ikke en ting i denne verden som er mer naturlig enn å spise "skate cupcake" midt på sensommeren.. ;)


Laget noen "prinsesse cupcakes" med rosa frosting og små-hjerter også.. ;)


Den nye Cupcake carrier`en min er helt super til å frakte og oppbevare cupcakes i! <3


Og så er den så søøt!! <3


Lyserosa og alt!! <3 (Hva ellers..??).. hihi ;)


Carrier`en finnes i 5 forskjellige farger; lyserosa, lysegul, lysegrønn, turkis, og blank/gjennomsiktig hvit..


Jeg hadde bestemt meg for cupcake carrier enten i blank eller lyserosa, men siden butikken ikke hadde den blanke (og blank virket en smule "kjedelig" i tillegg), endte jeg opp med den lyserosa! =D ..(Snille broder`n for innom butikken og kjøpte den for meg)! <3


Den har plass til 36 cupcake totalt, 12 på hvert brett, i 3 etasjer. =)


Frostingen holder seg hele dagen, og kommer ikke bort i topp-lokket. :)


Laget noen cupcakes med vanlig glasur også..


..med is-blå og is-rosa glasur (samme farge som formene).



Ferdig-frostingen ble så som så. Jeg hadde lyst å lage frosting fra scratch, men hadde allerede kjøpt et par tuber med ferdig frosting, og bestemte meg for å prøve disse isteden. Frostingen var forsåvidt god den, men den var aaltfor søt i så store mengder. Med "2 deler cupcake" og "5 deler frosting" er det kanskje ikke så rart! ;)


..Er antagelig derfor man alltid ser jenter spise en god del av frostingen med pekefingeren først, før de begynner å småspise på selve cupcake`en! hihi ;D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du er! de var kjempefine og de rosa så veldig gode ut :)

Anne C. sa...

Ja, for meg som så og si ALDRI baker var det jo en prestasjon i seg selv å ikke svi av og forkulle alle muffinsene.. ;)

Anonym sa...

Så lekkert det ble med perlemorglitteret :D
Den er kjempesmart, den boksen. Her kjøpte jeg en svær, rektangulær kaketine for en stund tilbake (for å få plass til et større fat...), og den har også et brett til å legge i som gjør at man kan frakte..hmm..12 store eller 24 små cupcakes er det vel. Like etter kom "selvfølgelig" den her :P

Men du, tror jammen farmasøyten gjorde opprør på kjøkkenet her altså, vi skal jo være så flinke til å gjøre slikt ryddig og strukturert ;)

Dagens kode er for øvrig "intint", om ikke den var morsom, den og, så vet ikke jeg :D

Anne C. sa...

Ja, det "Engle-støvet" var slettes ikke så dumt. ;)
Elsker den cupcake boksen (litt pga at den er så søt og rosa, hihi), og man slipper å stresse med at muffinsene skal "kræsje" i hverandre osv. =)

Tror jeg må være en skap-farmasøyt. For jeg er stort sett veldig vimsete og rotete av meg, alle andre steder enn på apoteket!! ;) ..(det hender jo at jeg roter det litt til i resepturen også fra tid til annen, men det oppdages (forhåpentligvis) i farmasøytkontrollen og strekkodekontrollen!).. ;D

Hmm, lurer på hva neste kode blir.. ;D