mandag 5. september 2011

Halvfornuftig helg


Disse dagene har jeg så og si ikke gjort noe som helst fornuftig skolemessig sett. Onsdag kjørte jeg alle prøvene mine på flow cytometeret, og overraskende nok fikk vi de resultatene vi håpet på. Veileder sa jeg kunne repetere forsøket og sette opp alt selv, bestille blod, lage til nye prøver osv.

Og hva skjer..? Jo, jeg blir syk. Tordag og fredag var jeg hjemme fra skolen (dvs jeg tvang meg på jobb torsdag ettermiddag, men var absolutt ikke i form; satt apatisk i resepturen med verk i muskler og ledd, følte at hodet mitt skulle koke over, svettet og frøs om hverandre, og sluukte en hel pose Lacerols for sår hals. Da apoteket omsider stengte (en liten evighet senere), bar det rett hjem og i seng under dyna).


Jeg hadde gledet meg til å omsider få en ordentlig frihelg, og skate på isen uten så mye som en bekymring. Istedenfor har jeg måttet holde meg hjemme, og gå halvsyk rundt i ørske hele helgen. Jeg hater å gå rundt "halv-syk" og "nesten-syk" hele tiden. Jeg blir ikke så dårlig at jeg må til legen og få sykemelding e.l, men er heller ikke tipp-topp og frisk-som-en-fisk. Kjennes ut som om jeg konstant går rundt og "brygger" på noe, med en en influensa-følelse i kroppen, som ikke slår ut i full blomst, men likevel ikke forsvinner. Det er som om kroppen ikke kan bestemme seg. Det hadde vært mye bedre å bli "ordentlig halv-dau"-sjuk med 41 i feber og nedsatt allmenntilstand i 5-6 dager, og bli ferdig med det. Synes det er vel så slitsomt å gå "halv-syk" over en lengre periode, og aldri føle seg helt i form. :-/


Da jeg kom hjem fra jobben torsdag kveld (som jeg egentlig burde holdt meg hjemme fra), var jeg så sliten at jeg sovnet av i sengen, og våknet ikke før langt ut på dagen, over 12 timer senere (!). =S Er tydelig at kroppen er på etterskudd på et eller annet vis. Tror kanskje det er litt pga at jeg har vært litt stresset i det siste. Jeg blir ofte syk etter stressende perioder (f.eks. etter eksamen, mye jobbing på apoteket osv).

Så denne helgen har jeg bare brelt og dullet, og prøvd å ta litt vare på meg selv. Tok en laang, varm dusj med hårkur, ansiktsmaske og hele pakken. Laget god middag, som jeg spiste mens jeg så tv-serier. Lå og slumret inni pleddet på sofaen hele kvelden. Helt i -koma..

Tikka masala rester til middag..:

med salat, og nan-brød med koriander og hvitløk..:

Det har egentlig vært litt deilig å være helt alene noen dager (selv om jeg også har savnet typen min litt. Når man ligger med små-feber og hutrer og fryser, og lengter etter å krype inntil en varmblodig kropp (hvorfor er menn alltid så varme??) og krølle seg sammen i store, gode, varme armer, blir savnet intet mindre).

Laget middag til typen kom hjem fra flyplassen, og heiv sammen en 1-2-3 kake (dvs. brownies kake-pakke kjøpt på butikken, der man bare tilsetter vann og olje. hihi ;) . Har prøvd brownie-oppskrift fra scratch, men av en eller annen grunn synes jeg ikke de smaker like godt som butikk-versjonen..). ;)

Også på kake-fonten vil jeg ha både i pose og i sekk.. ;

..og deler derfor kaken i tre; en plain en (uten noenting på), en med sjokoladebiter, og en med sjokoladebiter og hasselnøtter..:

Klarer aldri å bestemme meg for hvilken jeg liker best:

Fant ut at jeg også trengte en liten "styrkedrikk", som forberedelse til uka som kommer (med masse lab-arbeid, journalarbeid, jobb både torsdag og lørdag for å nevne noe)..

Så da var det frem med blender og bacardi! ;) hihi:

Ville egentlig bruke XuXu, men var desverre tom, så måtte ta til takke med matbutikk-versjonen (som ikke er på langt nær like god, men "grei nok" så lenge man fyller godt på med de andre ingrediensene, haha). ;)


I en slik setting er coctail-glass en selvfølge!:

Den inderlig kjære slush-maskinen min! <3 ..:

Jeg hyyylte av glede da jeg for noen år siden pakket opp julegaven fra min bror, og oppdaget at det var slush-maskinen jeg hadde gått og sett på i evigheter!

*Små barn, store gleder!* ;)

Jeg elsker shave-is, og den er også fantastisk å ha når man vil ha finknust is i coctails! <3

Små isbit-nurk fra den søte isbit-maskinen min kommer også veldig godt med!:

..for ikke å snakke om all coctail-pynten jeg har samlet og tatt vare på opp igjennom.. små morsomme "souvenirer" fra alle bar-besøkene i syden..:

Det ble kake og coctail både på meg og typen (som vi nøt til en etterlengtet episode av HIMYM)..;

Brownies og Strawberry Daiquiri.. Finnes det noe bedre "medisin"..?? ;)


Typen fikk en vel-formet, barmfager havfrue liggende og skvulpe i daiquiri`en sin, og en apekatt som hang og dinglet etter halen fra glass-kanten..:

..mens jeg fikk jorbær og en mann i drinken min!..:

..just the way I like it!..:
..haha!! ;)

Vel overstått helg, folkens! =)

<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Føler med deg! SLik har nemlig min helg også vært..om enn uten brownies og drinker, kremt. Skulle gjerne hatt brownies...

God bedring :)

Anne C. sa...

Uff ja, er så irriterende å gå "på halv 8" hele tiden og ikke være i form til noenting! :-/

Får kjøre en ny runde med "daiquiri-mikstur", og håpe på at det gjør susen, og tar knekken på alle basseluskene! ;)

Anonym sa...

Så jo ut som en koselig helg selv om du har vært syk. Det er fryktelig slitsomt å være sånn halv-syk, hverken eller. Det er bedre å bli syk og så bli ferdig med det! Håper du er bedre nå!! sånn slush maskin så utrolig smart ut :)