mandag 17. oktober 2011

Skøyte-ferie


Denne uken har det vært høstferie her i Bergen. Vi som går på universitetet, har i utgangspunktet ikke høstferie, men jeg har sneket meg til en liten høstferie likevel (utenom torsdag, da var jeg på jobb). Det har vært så frustrerende på labben i det siste, og jeg har vært skikkelig sliten etter den kraftige forkjølelsen jeg hadde for 2 uker siden. All "kinaputt-futt", optimisme, arbeidsgnist og pågangsmot var plutselig helt "flatlined", og jeg orket rett og slett ikke tanken på å fortsette.


Så denne uken har jeg lagt arbeidet til side, tatt Ibux + Migraleave, og sovet ut den forferdelige migrene-hodepinen, laget god mat, med masse grønnsaker (i håp om å få et lite vitamin-boost), og skatet i ishallen (som for en gangs skyld ikke var så stappa overbefolket som den vanligvis er i skoleferiene).



Det ble skating både søndag, mandag, onsdag og fredag, ca 3 timer per gang, med mange forsøk på byttekork, change camel, flying camel (som hos meg minner mer i retning av "falling camel", hihi), lousy y-spin, camel sit tuck, og en del hopp, for det meste loop og salchow (selvfølgelig).

Jeg fikk et lite stikk av nostalgi fra litt over 2 år tilbake siden, da jeg var student med "all verdens tid" til å skate flere ganger i uka, på formiddagen midt i ukedagene. Det var en herlig følelse, det er utrolig lenge siden jeg har hatt anledning til å skate "så mye" (eller rettere sagt, "så ofte") i løpet av 1 uke. =) Er allerede begynt å glede meg til juleferien, haha.. ;)

Happy Skating, folkens! <3

Ingen kommentarer: