mandag 31. oktober 2011

Maraton-lab


Jeg er mildt sagt misfornøyd med været for tiden. 10 - 15 varmegrader, og vi er i slutten av oktober! Jeg vil ha minusgrader, kaldt og klart vintervær (dvs. skøyte-vær)! hihi ;)


Og atpå til er vi Bergensere blitt snytt for høst. Da mener jeg ikke sånnt forferdelig blås-bort regne-i-bøtter-og-spann ruskevær, for det har vi hatt i overflod av. Jeg tenker på de fine, klare, små-kalde dagene som ofte kommer på senhøsten, rundt midten av oktober. Med knall blå himmel, strålende sol, 2-3 varmegrader, med rim i gresset tidlig på morgenkvisten. Hvor blir det ordentlige vakre høstværet vårt av..?


Så mens ruskeværet har herjet for fullt, har jeg krøpet opp i sofakroken under pleddet med pensum, pc og tv-serier, og kost meg med hjemmelagde skillingsboller, jukse-kakao og tente lys i hele leiligheten. <3


Perfekt kosekveld i høstmørket og ruskeværet! <3


Skulle bare ønske at vinteren ville komme for fullt nå, så hadde inne-kveldene om mulig blitt enda mer koselige, lune og snuggly. <3



Denne uka blir det masse lab-arbeid. Forrige uke begynte jeg med Western Blotting (en annen type forsøk enn det jeg har drevet på med så langt), og om jeg skal være helt ærlig, er det litt "deilig" å få gjøre noe annet enn det jeg har drevet på med de siste 8 ukene. =S Uansett hvor interessant og spennende man synes det er i begynnelsen; - man blir litt lei av å gjøre det samme forsøket om og om... og om igjen.. =S


Her er gel-stripsene mine fra forrige uke (klippet ut fra den opprinnelige gelen, ettersom jeg bare er interressert i å se på det ene båndet). Resultatene ble sånn midt på treet. Fikk resultatet jeg forventet eller håpet på på den nederste gelen, (og for såvidt den øverste også), mens resultatet på den midterste ble ganske rart og ikke helt som forventet. :S

Oppdaget i ettertid at jeg hadde laget feile konsentrasjoner (dvs. utregningene mine var riktige osv, men jeg misforstod veileder da han sa at jeg skulle doble konsentrasjonene. Jeg trodde han snakket om sluttkonsentrasjonene i prøvene mine, mens han egentlig mente konsentrasjonene på arbeids-løsningene). Baah! =S Får håpe resultatene blir litt bedre nå da, når sluttkonsentrasjonene (forhåpentligvis) er riktige denne gangen. ;)


Onsdag var jeg på labben til klokken ti om kvelden. Kolonnen jeg skulle filtrere blodplater på hadde gått tett, så jeg måtte tømme den, fjerne rusk og rask i filteret, og re-pakke hele kolonnen. Da gikk det fort et par timer ekstra. =S Da klokka ble 18, var jeg så lei og så sulten, at jeg tok pause fra hele forsøket, (blodplatene måtte uansett "hvile seg" litt før de kunne brukes videre i forsøket, så jeg tok forsinket lunsj-pause med god samvittighet). Poogie hadde akkurat begynt på nattevakten sin, men tok en mini-pause og møtte meg for en liten suss og kaffekopp på Narvesen (dvs han kjøpte kaffe, mens jeg kjøpte cola, et pizzastykke og smil).


Det ble sen middag foran pc`n på lesesalen. Jeg vet ikke om det bare var meg som var uvanlig, sulten, men det pizzastykket fra Narvesen smakte utrolig godt! Jeg regelrett storkoste meg der jeg satt og surfet på klær og sko, leste blogger og nettaviser, mens jeg nippet til glovarm pizza, og tutet iskald cola (med god samvittighet). Etterpå ble det t.o.m. et par Smil biter til dessert, hehe. ;)


I dag støpte jeg geler, og laget klar alle prøvene mine til i morgen. Men da jeg ringte til Blodbanken, viste det seg at jeg ikke kan få blodpose de neste 14 dagene. =S Dermed må jeg gripe fatt i en mer eller mindre frivillig tilfeldig på instituttet, og tappe litt blod fra ham (eller henne). ;) Noen som melder seg frivillig..? hehe ;)


Måtte bare vise et lite bilde av denne søte lille duppeditten her.. <3 Tror det må være favoritt-dingsen min i hele laboratoriet.. ;) Hvorfor..??


"Mini-Spin".. Say no more.. hihi ;)


I morgen blir det nok en maratondag på labben. Ser for meg forsinket lunsj klokken 18, og tusling hjemover i bekmørket ved midnatt..

Kos på lesesalen; sjokoladekjeks og varm kakao.. :)

<3

Ingen kommentarer: