lørdag 3. august 2013

London Shopping April 2013 =D


Haha, jeg er usedvanlig treig som kommer med London innlegg sånn ca. et halvt år etter at jeg faktisk var der borte. ;)  Men jaja, sånn er det bare! ;)  Her kommer iallfall bildene av "fangsten" min..  ;)  ... :


Souvenir-koppene som jeg ikke hadde råd til å betale for (fordi kortet mitt naturlig nok var tomt), men som jeg fikk gratis av butikk-fyren da jeg satte opp en litt mismodig mine.. ;)


Mikke Mus Tee fra River Island..


Fant masse fint på Pull & Bear! =)  Gøye t-shirt`s og hverdagslige, down-to-earth klær og sko. Butikken er kanskje en smule fjortis og har vel mest for dem i tenårene og begynnelsen av 20-årene. Men leter man godt nok innimellom alle plaggene, finner man også masse fint som kan passe til dem som er (bitte)litt eldre.. ;)  

Det eneste jeg aldri ble helt klok på, var størrelsene på plaggene!  =S Jeg kunne f.eks. finne to forskjellige t-shirts i str S og M, og de var akkurat helt like i størrelsen (wtf??!). Mens enkelte college sweats var bittelitt store i str S, var andre sweats akkurat passe i str M (??). Veldig merkelig size-chart system, spør du meg.. 

(..og nei, det var ikke noe bare jeg innbilte meg. For da jeg stod i prøverommet, overhørte jeg en venninnegjeng på 17-18 år fra Oslo, og alle begynte å syte over akkurat det samme).. ;)  En liten avsporing der..  ;)

Elsker denne Panda tee`en fra P&B! Har brukt den utrolig mye i sommer! =)


P&B Impulsive tee..


P&B Dream tee..


Bluse fra Mango..


Søt bling-krage!


Sommerlig blomster-kjole fra F21..


Gleder meg til å bruke denne i syden! Den har et tynt, florlett stoff, og sommerlig motiv i friske farger! Perfekt sommerkjole! =)


Maxi-kjole med blomstermønster og kurvflettet belte fra New Look..  Denne har jeg brukt mye allerede, og blir definitivt med meg i kofferten når jeg resier på ferie! 


Søt og yndig babydoll-bluse fra Forever 21..


Florlett bluse med tribal print fra P&B..


Jakke fra Pull & Bear. Kjempedeilig å gå med, og perfekt nå om våren og sommeren. En ny favoritt! =)


"I Love London!" genser. =)  Denne er helt sinnsykt deilig å gå med! Elsker å laffe rundt i den! God og myk og snuggly! Jeg så den i diverse souvenir butikker da vi var i london i november, men glemte å kjøpe den. Ble så skuffet da jeg kom hjem, og den var noe av det første som stod på shopping listen min da vi dro til London igjen i april, hihi. Den er bare helt ufattelig deilig å ha på! *love*


Sukkersøt pastellrosa strikkegenser fra Topshop (..ja, innimellom dukker fragmenter av den purunge, uskyldige isprinsessa opp til overflaten igjen, hehe)..  ;)


Beach topp med pineapples fra Victorias Secret PINK.. Syntes denne var litt søt og morsom, og perfekt å ha over bikinien på stranden.. =)


Maui topp fra Pull & Bear.. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen;  jeg er visst inne i en fase hvor jeg har helt dilla på knæsje farger som neon-orange, neon-rosa, neon-korall og neon-fersken.. Jeg som aldri før har gått med disse fargene, - og nå,  plutselig, elsker jeg knall korall!  Hva skjer med verden egentlig!?? ;)


Biker jakke fra Miss Selfridges.  Igjen, dette er en type plagg jeg aldri før har gått med (og inntil ganske så nylig kunne det aldri ha falt meg inn å gå med noe sånnt!).. Som typen min så forsiktig prøvde å uttrykke det, - den pripne isprinsessa ser så engleaktig, uskyldig og "snill pike"-aktig ut, at både utseendet og personligheten kræsjer fullstendig med en bad-ass biker jakke.. Jeg passer rett og slett ikke til å gå med en sånn.. ;)  Men hva gjør man når 30-års krisa har satt inn for fullt..?? ;)


Jeg måtte selvfølgelig ha en "I Love London!" t-skjorte også! Jeg kjøpte den litt stor, så jeg kan bruke den som en night-tee. Da kan jeg sitte og snuggle i denne en stormfull høstkveld, mens jeg drikker varm kakao fra det matchende "I Love London" kakao-kruset mitt. hihi ;)


Måtte også ha en "Mind the Gap!" tee. Skulle egentlig kjøpe en litt annen versjon, men den var de selvfølgelig utsolgt for. =(  Så da ble denne tee`en istedenfor,  som liknet mest på den gamle versjonen.


I et optimistisk øyeblikk kjøpte jeg meg 3 nye bh`er på Debenhams. Der og da, i prøverommet, var jeg overbevist om at de passet, men da jeg kom hjem skjønte jeg jo at jeg hadde vært en smule påvirket av det faktum at jeg i det hele tatt hadde funnet noen bh`er som passet i selve cup`en. Dermed har jeg "glemt" eller oversett den lille viktige detaljen om at bh`en også bør passe og sitte godt rundt ryggen. Resultat; Passlig i cupen, altfor stor rundt ryggen. Bh useless. Hmm, tror hjernen min egentlig må ha vært i en annen butikk, da jeg kjøpte disse.. 


Cheeky truser fra Victorias Secret. Favoritt-trusene mine! =)


Nye løpe-sokker fra Nike.  =)  Hadde egentlig planer om å kjøpe masse sports-klær og jogge-sko, men fant rett og slett ikke noe jeg hadde lyst på (?)..


Cross body bag fra Aldo. 


Cross body bag fra River Island..


Mine nye favoritt-sandaler fra Pull & Bear! =D


Likte dem med en gang jeg så dem,! Så hverdagslige, enkle og jordnære. Og de er de beste sandalene jeg noengang har gått med! Lette og kjempegod på foten, uten et eneste gnagsår eller snev av irritert hud. =) 


Basic pumps fra Aldo..


Disse hadde jeg egentlig tenkt å kjøpe på nettet, men de ble utsolgt på null komma niks. Derfor hoppet jeg nesten i taket inni Aldo-butikken, da butikkdamen mot alle odds kom tilbake fra lageret med et par i min størrelse.. Jeg snappet med meg det siste paret! Hiiii..  =D


Fant også et par bling pumps et par dager senere (får ikke helt riktig inntrykk av bildet, de er mye finere og skikkelig "blingete" i virkeligheten)..  ;)


Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe parfyme, siden jeg har shoppet en del nye allerede. Men så kom jeg inn på Duty Free`en, Debehams, Selfridges, Victorias Seceret osv.. og da vet du hva som skjer..  ;) Snopet meg bl.a. et parfyme gavesett fra BCBGMAXAZRIA..


En ny dose shower creme og body lotion fra Victorias Seceret..


..samt  parfymen (i samme serie) "Sexy Little Things Noir", en av favoritt-parfymene mine! Sååå god!  ..(men dustete navn)..  ;)  Fått masse komplimenter for denne! =) 


Den nye sommer-parfymen til Britney Spears "Island Fantasy".  Sommerlig, god og søøøt.


Sommer-parfymen "Zen Sun" fra Schiseido. Lukter som et tropisk paradis, rett og slett.


Sminke i england er i utgangspunktet rimeligere enn det er i Norge, og når Boots i england har "3 for 2" tilbud på diverse hudpleie og kosmetikk (hvorfor har de ikke det her i Norge!!???), da må man jo benytte muligheten og hamstre! ;)  Har sikkert Loreal mascara`er (som jeg bruker fast) for et helt år fremover nå.. minst! ;)  Kjøpte også nye kajaler fra Urban Decay, og lipgloss fra Bobby Brown og Dior..


Den midterste glossen har jeg nesten brukt opp allerede! Nye ynglings-glossen min, i frisk sommelig korall! =)


Knabbet også med meg litt små-pø på Boots, bl.a. disse to body sprayene fra Boots sin egen Natural Collection. De er kjempegode, lukter herlig jordbær og papaya! =) Har matchende body scrub, shower gel og body lotion som jeg har kjøpt her hjemme i Norge, og jeg elsker dem! Bruker dem nesten hver eneste gang jeg dusjer! =)


Innimellom alle varene fant jeg en eneste Loreal Elvive Smooth Intemse hår serum som stod enslig igjen i hyllen og bare ventet på meg! Denne selger de ikke i Norge lenger (av en eller annen merkelig grunn), og jeg har sett etter denne kjempelenge! Den lukter utrolig godt, og gjør håret skinnende, mykt og glatt. Liker dette serumet minst like godt som diverse serum jeg har kjøpt i frisørsalonger.

Kjøpte også med meg en tørr-shampo fra Batiste med kirsebær-lukt. Jeg er ikke så begeistret for de "vanlige" Batiste-luktene de selger her hjemme i Norge, men denne kirsebær-utgaven var god og frisk. =) Veldig greit å ha i bakhånd når håret er seigt og skittent, og når man har liten tid på badet om morgenen. ;)


Hamstret med meg noen gel-såler også, siden disse var mye billigere enn her hjemme i Norge. Veldig gode å ha i pumps og sandaler med skyhøye hæler. =)


Hadde tenkt å snope meg masse smykke-dill-dall i diverse butikker, men fant lite jeg likte så godt at jeg syntes det var verdt å kjøpe. Det eneste jeg fant var dette statement smykket fra Topshop.. :


Så, tilslutt, -  de to grønne, karakteristiske posene fra Harrods..  =D


I den første posen.. :


Marc Jacobs Classic Q  Natasha !!!  =D


For ordens skyld, - Ja, jeg vet at Marc Jacobs har kommet med en helt ny (og mer eksklusiv) kolleksjon. Men jeg liker faktisk veskene fra den gamle kolleksjonen mye bedre! Jeg har hatt Marc Jacobs Hillier Hobo i et par år nå, og jeg elsker den, den er så fin, klassisk og samtidig veldig allsidig og anvendelig! Jeg har gått lenge og kikket på de andre MJ veskene i samme stil som Hillier Hobo`en, - deriblant MJ Classic Q Natasha. =)


Hadde egentlig tenkt å kjøpe denne på Vincci i Bergen, men der var den jo utsolgt for lenge siden (og de tok ikke inn flere, etter at den nye kolleksjonen kom). Så jeg hadde for lengst bestemt meg hvilken veske jeg ville kjøpe på den neste turen til London. =) 


Jeg er veldig glad i cross body bags, og har mange billige fra Accessorize, New Look, H&M osv. Så Classic Q Natasha er for så vidt et veldig "naturlig" valg, og en "typisk meg"-veske. hehe ;) 


Liker at den har lomme i selve "flappen".. =)


.. + zipper detaljene og metall-platen foran.. =)



..og god plass i veska, med zipper rom..


Oi, der var visst en pose til..!!


I den andre, grønne Harrods posen... :


Michael Kors Hamilton Large North/South Tote


Har sett på denne vesken i flere måneder (en på den forrige jobben min hadde denne vesken i fargen "tan", og jeg syntes den var sååå fiiin). Men da jeg stod der i butikken med alle alternativene rett foran nesen på meg,  kom plutselig ambivalensen skyllende inn, og jeg brukte evigheter på å bestemme meg for hvilken farge jeg skulle ta:  Svart med gull accents,  svart med sølv accents, eller tan med gull accents. 


Jeg endte opp med svart og sølv, og er  utrolig fornøyd med valget mitt. Valgte veske-varianten med mykt lær (ikke den "stive" Saffiano-utgaven), og foreløpig har jeg ikke angret i det hele tatt. =)


Har brukt denne veldig mye, så de andre veskene mine har nok kommet litt i bakgrunnen den siste tiden. ;) Er såå fornøyd med den!  Såå fiiin, så anvendelig, med stor, god plass og masse små-lommer. Og noe av det "beste" med sånne "halv-dyre" vesker; jeg kan virkelig bruke dem, ute i allslags Bergens-vær, uten å være redd for dem. Uten å være redd for å få snø og vann på dem, uten å være redd for å få flekker på dem osv (jeg må innrømme at jeg går nok litt på nåler når jeg er ute med Mulberry`en min og det begynner å pøsregne e.l.!!).. hihi ;)


Måtte selvsagt snope litt i Duty Free`en på vei hjem! ;)  Åh, Toffifee er farlig godt! 


Så var det hjem igjen til Bergen og øs-pøs-regnvær igjen. Da kommer nok paraplyen fra Victorias Secret god med! ;)


Jeg fikk den gratis da jeg handlet på VS. Den blir jo litt fornøyelig, girly og søt å traske (plaske) rundt med her i regnværet! =)


*Shoppeti Shop*

7 kommentarer:

Vestfoldgirl sa...

Ohhh her var det mye fint. Og det er ikke rart det kortet ditt var tomt, det har fått kjørt seg!! hehe :) Michael Kors veska var lekker :)

Unknown sa...

Så masse fint! Jeg hadde også tenkt å kjøpe Natasha, i fjor høst, men de var utsolgt allerede da. Kjøpte Ukita i stedet for og er utrolig fornøyd, det er hverdagsvesken min.

Jeg også eeeeeeelsker Sexy Little Things Noir! I motsetning til deg har jeg faktisk bare tre parfymer, og den er liksom sommerparfymen min. Jeg var jo London for en måned siden, men kjøpte ikke ny fordi jeg trodde jeg hadde massevis igjen. Men så gikk jeg tom to uker senere! Herreguuuud så irriterende! "Heldigvis" er det ikke så mye sommer igjen i Bergen uansett da.

Hanne sa...

What, what?! Jeg trodde du hadde vist oss alt fra Londonturen (med de to Mulberryveskene), men dette var tydeligvis en ny tur?!

Likte veldig godt MJ veska. Har en Lil Ukita selv, og den brukes flittig hver dag. At den er merket med "workwear" er virkelig passende, for dette er slitesterke saker :D

Hanne sa...

Så forresten like etterpå at du hadde skrevet mer enn det som viste på mobilen min *ler*, og skjønner veldig godt at dere måtte gjenta Londonturen :D Lion King musikalen fikk jeg med meg i fjor, og den var helt fantastisk.

Nå må du vel snart ha fylt selv det nye garderobeskapet ditt til randen? :P

Anne C. sa...


SV, Vestfoldgirl: Ja, Michael Kors har mye fint! Har litt lyst på samme veska i tan/gold også hehe. ;)

Anne C. sa...


SV, Kaja E H: Ja, Elsker MJ veskene, de er helt perfekte til jobb- og hverdagsbruk! =)

Angrer litt på at jeg ikke prøvde flere VS parfymer da jeg var i London. :-/ Men på en annen side, mye av det lukter "ganske likt" og nesten overveldende søtt. Men Sexy little things noir skiller seg litt mer ut synes jeg, og er "akkurat passe" søt. ;)

Anne C. sa...


SV, Hanne: Ja, MJ veskene er parfekte til jobb! Brukte Hillier Hoboen min nesten hver eneste dag (men nå har den fått konkurranse av Natasha og Hamilton, hehe).

Ehm... Ja, det begynner å bli ganske fullt i det nye skapet (les: det er fortsatt god plass i det GAMLE, hehe).. ;)