tirsdag 12. mars 2013

Pakkedryss!


Det har blitt ikke så reint lite trøste-shopping den siste tiden mens jeg har gått i flere uker og vært infuensa- og forkjølelses-syk.. 



Som typen min sa det..;  "Det renner inn med pakker hele tiden her!!"..  Ehm.. *kremte litt uforskyldt ut i det blå*



Jeg har virkelig blitt fan av Victorias Secret sine Body Mists i det siste. ;) Body Mists er fine å bruke når man kommer rett ut fra dusjen, eller på stranden om sommeren, når man ikke vil bruke sterk parfyme. =)

Liker veldig godt "Soft & Dreamy" og "Fruity & Bright" fra Victorias Secret sin PINK serie! =)  Disse lukter kjempegodt (ja, kanskje en smuule fjortis for meg som har rundet 30 år, men jeg liker nå fremdeles unge dufter, og har fått masse kompimenter for dem allerede). =) 



Mange mener at "Soft & Dreamy" er en mildere versjon av Aquolina`s"Pink Sugar" (dette kan jeg ikke si noe om, for jeg har aldri prøvd Pink Sugar før). Men "Soft & Dreamy" lukter søtt. En blanding av karamell, sukkerspinn og vanilje. Så hvis du liker Pink Sugar fra Aquolina, Fantasy fra Britney Spears ,  Candy fra Prada osv, så kommer du sannsyligvis til å like "Soft & Dreamy" også. ;)

"Fruity & Bright" er mer "fruktaktig søt", omtrent som sommerparfymene til Escada. Så hvis du liker Escada parfymene, Dot av Marc Jacobs, Viva La Juicy fra Juicy Couture osv, vil du sannsynligvis like "Fruity & Bright" serien.  


Favoritt-duften min fra Victorias Secret er likevel Sexy Little Things Noir (Huff, kunne de virkelig ikke gitt den et litt finere navn?!). En varm, blomstrende, søt og sensuell duft. Jeg har både parfyme, body mist, shower creme og body lotion i denne serien. Lukter kjempeherlig! =)



For et par år siden fikk jeg Femme Hugo Boss parfymen i gave av kjæresten min, og denne duften liker jeg kjempegodt. Jeg kjøpte meg derfor shower gel med samme duften.. Kjempegod!  =)



Escada Moon Sparkle har vært en av favorittparfymene mine i mange år. Jeg kjøpte 2 x 50 ml parfymer, og nå er nesten alt brukt opp. Buhuu! :-(  Jeg hadde håpet at denne skulle relanseres i 2012, og ble kjempeskuffet da det viste seg de heller hadde satset på Rockin Rio, Island Kiss og Sexy Grafitti. :-(  Jeg har enda bittelitt parfyme igjen, og sparer på de edle dråpene omtrent som om det er flytende diamanter. ;) Mens jeg venter på en eventuell relanseringen, trøster jeg meg med shower gelen, som også lukter søtt og fruktig og aldeles nydelig . =)


I tillegg til body mist, kjøpte jeg body lotion og hånd krem i "Soft & Dreamy" og "Fruity & Bright" serien. Disse var jeg likevel bare middels fornøyd med, pga at jeg synes kremene trekker for sakte inn i huden, og blir liggende som et små-klissete lag utenpå huden en stund etter at den er påført. Men det gjør egentlig ingenting, siden det lukter så godt, og jeg likevel skal hoppe til køys for kvelden etter at jeg har smurt den på. ;)



En annen duft fra PINK serien som jeg liker ganske godt er "Fresh & Clean", som lukter rent og duggfriskt, omtrent som når man kommer rett ut av dusjen. Mange mener denne likner veldig på Dolce & Gabbana sin "Light Blue", men jeg personlig synes ikke de er så like egentlig. 


Nå har det seg slik at jeg har et skikkelig mareritt-hår som er veldig vanskelig å finne gode produkter til som fungerer, uten å tørke ut håret mitt eller gjøre det tungt, flatt og fettete. Jeg har veldig tynt hår, og det skal nesten ingenting til før jeg får "build-up" av produkter i håret, som får håret til å føles veldig fett og "melete" ut.

Jeg har de siste 6-7 årene brukt Kreastase sin Volum-shampo, og dette er den eneste shampoen som virkelig har fungert på håret mitt. Men så er det nå engang sånn at man kan bli litt lei innimellom av å bruke de samme produktene om igjen og om igjen, så de siste månedene har jeg vært på jakt etter nye, gode hårprodukter.

Jeg har ikke funnet noenting som kan måle seg med Kerastase, men Matrix sin Colourtherapie serie kommer ganske nær. Jeg får riktignok ikke noe særlig volum av disse produktene, men håret blir mykt og medgjørlig, og håret føles nyvasket og rent i flere dager.


Jeg er også veldig fornøyd med Matrix sin Hyrdatherapie balsam (den vet jeg også at det er mange som har skrytt opp i skyene, så denne måtte jeg jo bare prøve, og jeg ble slettes ikke skuffet!). 

Jeg slengte også på en pakke Joico K-Pack (Hydrator, ikke Reconstructor). I motsetning til hele resten av verden, liker jeg ikke reconstructoren. Jeg tror den er litt for "tung" for håret mitt, og så klarer jeg ikke den intense banan/karamell-lukta. Hydrator er litt lettere, og har en mildere tropisk/banan-lukt (ikke så veldig god lukt på denne heller synes jeg, men grei nok).


Jeg har også prøvd ut Kerastase sin Resistance Ciment balsam og varmebeskytter. Er kjempefornøyd med disse to, men synes ikke lukten er så veldig god. Synes varmebeskytteren lukter en blanding av urter, gress og intens sitron, og dette er ikke helt min greie (jeg liker heller litt søtlige frukt- eller blomster-dufter). ;)


Har også testet ut et merke jeg aldri har prøvd før, nemlig Paul Mitchell, som så mange visstnok synes er kjempebra. Foreløpig er jeg ikke så veldig imponert, og kan styre min lunkne begeistring. Synes Strenght-shampoen fikk håret mitt til å føles veldig tørt, uregjerlig og stråliknende, omtrent som en inntørket høysåte. 

Shampo One var helt ok egentlig, men hadde en veldig svak pina colada lukt som forsvant ganske raskt og fikk håret til å lukte rart og skittent bare 1-2 dager senere. Av shampoene er jeg desidert mest fornøyd med Shampo Three, som er en rensende shampo man kan bruke f.eks. etter bad i saltvann og klorvann. Den har en ganske sterk lukt, som vistnok skal minne om kirsebær/skogsbær, men jeg synes den lukter veldig kjemisk/syntetisk, så er ikke så veldig fornøyd med lukten på denne heller. Men den renser iallfall håret godt.

"Thicken Up" var heller ikke noe å rope så veldig høyt hurra for akkurat. Jeg synes ikke håret mitt ble tykkere i det hele tatt, og synes heller ikke at det ble mer medgjørlig eller mindre statisk.


Jeg har til nå bare pleid å bruke dagkrem, og la huden være helt "au naturale" om natta, men etter fyllte 30 fant jeg ut at det er på tide å gjøre plass til en nattkrem eller to på baderomshyllen. Jeg valgte Decleor Nutridivine, som har en veldig rik og tykk konsistens. Denne kan jeg bruke både som vanlig nattkrem, og som en dagkrem vinterstid, på ekstra kalde dager.


Har også testet ut en dagkrem fra Matis sin Response Vitalite serie. Denne bruker jeg som en dagkrem på senhøsten og milde vinterdager, eller som en lettere nattkrem vår og høst (den er vel strengt tatt ikke noen nattkrem, men jeg bruker den av og til om natten likevel, hehe). ;)


Jeg har også begynt på enda en tube med peeling masken fra Matis sin Response Jenuesse serie. Jeg har sikkert brukt 2-3 tuber av denne allerede. ;) Huden blir kjempemyk, og den lukter veldig friskt og godt! Elsker den! =)


Stila sine Convertible Colour Blushes har fått mye skryt, og etter litt research fant jeg ut at de fleste rødhåringer der ute i verden var mest fornøyd med den ferskenrosa korall-fargen. 


Er veldig fornøyd med denne! Den har en myk, kremet konsistens, fin farge (uten å bli intens) og er lett å påføre med fingrene (bare pass på at det ikke kommer for mye på huden, - fort gjort!). Og så er etuiet veldig søtt og jentete da! ;)



Jeg har allerede en fin liten samling med Stila glosser i sminke-bagen. ;) Jeg elsker disse, og bruker dem nesten hver eneste dag. =)  Siste tilskudd i samlingen er "Rasberry" (gjennomsiktig rød)..


.."Papaya" (Rosa/fersken-korall)..



..og "Peach" (dus aprikos/fersken-farge)..


Har også snopet meg en ny lip gloss fra Smashbox, og denne er blitt en av favorittene mine. =)



Bestilte meg også en ny lipgloss fra Nars med litt mer farge i, men denne har jeg ikke fått prøvd noe særlig enda. 



Nars er kanskje mest berømt for sine "Orgasm" og "Super Orgasm" blushes, men jeg synes disse så for intense ut for den lyse porselenshuden min, så jeg bestilte en annen bush nyanse som jeg ble veldig fornøyd med. Lip-glossene derimot så veldig fine ut, så jeg kjøpte Nars glossen i fargen "Super Orgasm".



 I løpet av høsten og vinteren har det også dukket opp et par nye Essie neglelakker i samlingen min..:

 

Elsker Essie-lakkene! =) 

1 kommentar:

motionocean sa...

Du er ganske crazy, hahahah ;) Håper du føler deg bedre nå!