mandag 7. april 2014

Winter Shopping! =)


(For de som måtte lure på om jeg har kjøpt alt dette "på en gang", - nei, det har jeg altså ikke!!)..  ;) Tok bilder av kjøpene etterhvert og hadde egentlig planer om å vise dem for lenge siden, men så ble det bare ikke noe av. Så da tar jeg heller en liten oppsummering nå, hehe ;)

Anyway, her er altså noen av vinterfavorittene mine. =)


I sommer var jeg innom Retro og "feiret" at jeg hadde vært i jobb i (hele) 1 år.. ;)


Canada Goose Solaris Parka.. :


Denne jakken har jeg gått og sett på i nesten 4 år (!)..


Da jeg var student, hadde jeg jo slettes ikke råd til en såå dyr jakke. Så da jeg endelig ble ferdig utdannet, begynte å jobbe og tjene penger ifjor, var en Canada Goose jakke noe av det som stod aller høyest på ønskelisten min. 


Ifjor stod det mellom de to modellene Trillium og Solaris, og jeg hadde store problemer med å velge, siden jeg likte begge jakkene like godt. =S


Det endte med at jeg kjøpte Trillium (og angrer overhodet ikke på det!). Har vært så superfornøyd med Trillium jakken, at jeg i år bestemte meg for å unne meg Solaris parka`en også. =)


Solaris har (i likhet med Trillium) et mer feminint snitt enn CG Expetition parka, men er likevel mer "hverdagslig" enn Trillium modellen, "penere" enn expedition modellen, og (heldivis!) milevis fra den snobbete, utspjåkede og "glamourmodellaktige" Parajumpers`en. Solaris er også kortere enn både Trillium og Expedition parka (stopper rett nedenfor rumpa, mens Trillium går ned til ca. midt på låret). 

(Btw, jeg er klar over tannkrem stripene og flekkene på speilet! ;) Jeg rengjør og vasker det, men "10 minutter" etterpå kommer kjæresten inn og skal pusse tennene.. Trenger jeg å si noe mer..? Det er som å stange hodet i mot veggen. ;) Noen andre damer som kjenner seg litt igjen her..?".. thihi ;)

Dette er jakka for den jordnære, avslappede, sporty og naturlige jenta, helt uten "påfuglfakter" og snobbete glamour-tendenser, som vil lage engler i snøen, suse avgårde på akebrett, ta masse piruetter og hopp på isen, lufte hunden i vinterværet, eller gå romantisk tur med kjæresten en vinternatt.   


På tross av at det har vært en av de mildeste vintrene i Bergen på nesten 100 år, har både Solaris`en og Trillium`en blitt mye brukt i vinter. Litt av grunnen er nok at jeg er en naturlig frysepinn, og at jeg (som vanlig) har vært mye syk med mange infeksjoner, pluss at jeg bruker 3 timer hver dag på pendling til jobb (og når man står og venter på bussen kl. 8 om morgenen i 3 minusgrader og snøføyk (eller som oftest 3 varmegrader, storm og pøsende regnvær), og man at på til er snylte forkjøla med kuldegys og milde feberfrysninger, - ja da er disse to jakkene gull verdt og helt vidunderlige å pakke seg inn i! De er difinitivt de varmeste jakkene jeg noengang har hatt, og de eneste jakkene jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri noensinne har frosset i! Verdt hver eneste krone, begge to!! =)


Hmm, jeg kan visst aldri få nok av varme, gode jakker, og her er enda en til (som jeg egentlig kjøpte ifjor, men som jeg helt har glemt å vise,før nå).. 


Nemmlig herlige Svea Miss Smith parka, i fargen "Olive" (olivengrønn).. :


Litt vanskelig å gjengi fargen korrekt, men den er mye finere i virkeligheten! =)


Dette er "skate-jakken" min, som jeg ofte bruker både i ishallen og utendørs. Etter flere timers skating i 5-6 minusgrader og bare et par tynne sokker, skate-tights og college genser, er denne jakken som en drøm å hoppe inn i og varme seg i etter treningen! =)  


Denne høsten har jeg lagt min elsk på Acne (som halve resten av den norske befolkning), hehe =)


Før "hatet" jeg virkelig Acne, ikke fordi klærne ikke var fine e.l, men rett og slett fordi jeg syntes navnet "Acne" var helt utrolig, ufattelig teit. ;)  Jeg mener, hvem gidder å kalle merkenavnet sitt for "kvise"..??!! Og dette klarte jeg selvfølgelig å henge meg veldig opp i da.. hihi ;) Ikke hadde jeg noe særlg råd til å kjøpe disse klærne når jeg var "fattig student" heller, så da var det jo greit.. 


Men da Frysepinne-Tøtto (som vanligvis fryser på jobb når alle de andre svetter.. som sitter på stranden i syden med gåsehud i 27 varmegrader og sol.. som sitter med jakke, sjerf, håndvarmere og lue på mens de andre sitter i t-skjorta..) plutselig oppdaget at Acne lager masse supervarme, luune og deilige klær, ble det "teite merkenavnet" Acne akseptert, ønsket velkommen, og tatt inn i varmen igjen.. ;) 


Jeg har med andre ord fått flere nye, varme og herlige Acne-ttilskudd i vintergarderoben.. Bl.a. denne lua, som må være en av de deiligste luene jeg noensinne har hatt! =) Såå deilig, varm og luun og myyyk!! =)


Kjøpte meg også Acne Canada skjerf, i den klassiske, tidløse fargen "Grey Melange", pluss et i fargen "Dark Wine" (burgunderrødt).. 


Og ja, det er sikkert mange som ikke skjønner hvorfor man er villig til å betale "såå mye bare for et skjerf" (når man kan få "10 like gode skjerf på h&m eller Cubus for samme prisen"..)..?? 


Vel, alt jeg kan si da er; dere tar veldig, veldig feil!! Acne skjerfet er, sammen med cashmere skjerfene mine fra Burberry, de herligste, varmeste skjerfene jeg noensinne har hatt!! De er myye tykkere, og ikke minst mye mykere enn skjerfene på h&m, Cubus o.l, og absolutt verdt å betale litt ekstra for! 


(Dersom du står med et Acne eller Burberry skjerf i den ene hånda og et h&m eller Cubus skjerf i den andre hånda, så skjønner du hva jeg mener!!)..


Har også blitt helt forelska i Acne Rue Mohair.. Min nye favorittgenser vinterstid!! Har aldri vært så god og varm! =D *love!* Kjøpte to Acne Rue Mohair i høst;  den ene i fargen "Dove White"..


..og den andre i fargen "Grey Melange". Helt vanvittig fine gensere begge to, og utroolig varme!! =)


Jeg likte Acne genserene så utrolig godt, at jeg ikke klarte å dy meg, og kjøpte to Acne Raya Short Cardigan også; den ene i "Dove White", den andre i "Grey Melange".. (Har ikke bilder av disse enda, men her er ett av denne cardiganen fra prøverommet, bare i en annen farge, som jeg ikke husker navnet på).. 


Jeg altså gått rundt og sett slik ut store deler av denne høsten og vinteren.. ;)


Hmm, jeg ser nesten ut som en blånisse.. thihi ;)  


Men hva gjør vel det, så lenge man er god og varm!! =)


Oi sann, der dukket det visst opp en liten parkas til.. hvor i all verden kom den fra..?? *host kremt rødme*.. ;)  


Denne jakken falt jeg pladask for med en gang jeg så den, og denne har jeg brukt utrolig mye både i høst og vinter (samboeren min mobber meg litt for tiden og sier ting som "du liker den der jakken, ja" og "du bor jo i den jakka, jo")..  ;)) Dette er riktignok en mye tynnere og lettere parkas enn Svea og Canada Goose (men tykkere enn vår ogsommer-parkasene), og derfor helt perfekt å bruke tidlig på høsten og våren. =)


Min store kjærlighet denne høsten og vinteren (forruten Acne, naturligvis) har definitivt vært Fjellreven!! Har kjøpt en del Fjellreven de siste månedene, bl.a. matchende genser og lue..


Fjellreven Glacier Blue.. Denne tjukke-genseren er bare helt nyydelig!! Utrolig fint mønster, en feminin, søt og duuus blåfarge, god og varm, og sitter veldig fint på! =)


Favorittmønsteret mitt (sammen med Marius-genseren og Fana-jakken selvfølgelig!)..


Matchende Fjellreven Glacier lue, i det samme fine mønsteret og den samme søte og duuuse blåfargen..


I motsetning til resten av verden, har jeg aldri vært noe fan av Fjellreven Nuuk parka (a.k.a Fjellrevens "fjortis-parka".. ;) Fjellreven Greenland Short Winter Parka derimot, var forelskelse ved første blikk. ;) 


Kjøpte denne jakken i fargen "Uncle Blue", en utrolig fin, mellomblå farge (vises ikke helt korrekt på bildene, mye finere i virkeligheten). Husker bare at jeg så en jente med denne jakken på gaten, og at jeg syntes den var såå fiin! Så da jeg oppdaget den i butikken senere, var jeg fullstendig solgt allerede før jeg hadde prøvd på jakken! ;)


Noe av det jeg liker aller best med denne jakken er at den er veldig "jordnær og hverdagslig". Den er litt stor i størrelsen (den er veldig stor og "posete/boblete i ryggen"), den er ikke innsvinget  i livet eller har andre typiske feminine trekk, og skiller seg i så måte fra andre typiske dame-parkaser som gjerne er mer tettsittende og "pyntete". I tillegg elsker jeg teddy-foret som dekker innsiden av jakka, - så utrolig deilig å snuggle i! =)


Flere Fjellreven jakker dukket visst opp etterhvert.. *kremt*.. Men denne gangen en anorakk (og til mitt forsvar, så eier jeg ingen anorakker fra før av).. Jeg ville opprinnelig ha Fjellrevens Iceland dame-anorakk (den så utrolig fin ut på bildene), men da jeg endelig fikk prøve den på, var den så himla svær at jeg bare slo den fra meg, og endte i stedet opp med Fjellreven Gutulia anorakk (unisex modell),  i fargen "Navy Blue".. :


Nå skal det sies at også Gutulia anorakken er stoor i størrelsen (kanskje ikke så rart siden dette er en unisex modell), men den var likevel ikke på langt nær så svær som Iceland anorakken (dame-modell) i samme størrelse.. Veldig rart!!


Anyway, her er iallfall bilder av Gutulia anorakken, og som sagt er den stoor i størrelsen, og veldig posete i ryggen (faktisk enda mer enn Fjellreven Greenland Parka).


Men jeg synes ikke det gjør noe, for jeg hadde egentlig lyst på en litt stor og "små-baggy" jakke som jeg kan pakke meg inn i (og så det er jo greit å ha en jakke der det er godt med plass under, til lag-på-lag med teknisk undertøy, varme fleecejakker og tjukke-gensere.. Og så skal man jo heller ikke se bort ifra at man legger på seg litt ettersom årene går!).. haha ;)


Jeg likte denne anorakken såå godt at jeg kjøpte en til, i fargen "Uncle Blue".. :


Jakken bakfra.. :


Jakken har bl.a. dyp glidelås helt øverst foran, en stor lomme med glidelås på brystet, to mindre lommer med glidelås på siden av hoftene, glidelåser for ventilasjon under armene, justerbar hette, og snøring nederst på jakka..


Denne blir utrolig grei å ha på fjelltur, skitur, og på luftetur med hunden (når jeg en gang får meg hund)..  =)


Og i likhet med Fjellreven Greenland, er dette en veldig "laid-back", hverdagslig og jordnær jakke, stor og posete, med lite feminit snitt. Ikke noe for fisefine, snobbe-jenter, hehe ;) Men naturlige og sporty jenter bør etter min mening ha minst en (eller to) slike anorakker i skapet sitt!! ;)


Tar med et bilde av Fjellreven Iceland anorakk, til sammenlikning.. Dette er altså denne anorakken jeg opprinnelig skulle ha, men som jeg byttet ut til fordel for Gutulia anorakken.. På bildet er Iceland anorakken (dame modell) i samme størrelse som Gutulia anorakken (unisex modell), men likevel er Iceland anorakken myyye større i størrelsen! =S  Den var helt enormt svær, føltes som om jeg gikk rundt med et gedigent telt på kroppen, og så virkelig ut som om jeg gikk høygravid i 9. måned! ;) Veldig synd, for ellers var den helt utrolig fin! :-/ 


Andre varme go-saker har det også blitt.. =)  Bl.a. Kari Traa Attimydlå fleece genser.. Varm, deilig og myk, og veldig fin passform! =)


Kjempesøt, jentete, morsom og små-barnslig lue fra Kask. =)


Fair-isle lue fra Bergans..


Bergans Park City fleece.. Veldig god og varm, men passformen er litt "rar" synes jeg.. ;)


Bergans Ylvingen fleece, i marineblått og lyseblått.. God og varm, og mye finere passform enn Bergans Park City fleece..


Angora Bobble Hat fra Topshop, i en kjempesøt, feminin, duus grårosa farge. Denne måtte jeg bare ha da jeg var på shopping i London nå i høst! =)


Skikkelig tjukk og litt oversized basker-lue, og veldig myk og god og varm! =)



Disse ble også med meg hjem fra London.. ;)   Klarte ikke dy meg, jeg som er så glad i kaniner! ;) Kjempesøte, jentete, og kjempebarnslige! ;)  (Tror mamma hadde dånet om hun hadde sett meg med disse her, haha).. ;)



Håndvarmere i myk angora med ice-leopard mønster. 



Vinter sneakers fra H&M med pels-for` på innsiden.



Vinter sneakers fra Pull&Bear med kjempemykt pels-for` på innsiden. Disse har jeg brukt utrolig mye i vinter! Veldig gode å ha på bitende kalde regnværs-, sludd- og sørpe-dager! Holder føttene tørre, gode og varme! =)



Nye ankel boots fra DinSko.



Brune ankel boots fra din sko, med glidelåser på sidene (har omtrent make boots i svart og mørkebrunt fra før av, og er veldig fornøyd med disse!). =)



*Snuggle!*

Ingen kommentarer: