mandag 14. april 2014

Ferie!!


Mens de fleste andre nå har fått påskeferie, skal jeg jobbe mandag, tirsdag og onsdag som vanlig, i tillegg til påskeaften (slik som ifjor), så jeg regner med at en "skikkelig feriefølelse" uteblir i år også. :-/

Heldigvis er det bare bare 3-4 uker siden jeg hadde 1 uke ferie, hvor jeg denne gangen bare var hjemme, hvilte ut og små-puslet i vei med akkurat det jeg hadde lyst til. De andre feriene har vi pleid å reise til London, men av en eller annen grunn fristet ikke det så mye denne gangen. Kanskje fordi jeg er for sliten akkurat nå til å sprade opp og ned Oxford Street i forrykende tempo. 

Vi luftet tanken om en liten tur til Paris eller Gran Canaria istedet, men av en eller annen grunn fristet ikke det heller. For min del skyldtes nok det litt at det for tiden har vært et gedigent sky-lokk / støv-lokk over Paris, noe som nok hadde satt en demper på opplevelsen. Og jeg var vel ikke overbegeistret for Gran Canaria heller, med tanke på at jeg er likblek og langt i fra bikiniform, samt at gradestokken på Gran Canaria viser knappe 24 grader (noe som er for kaldt for min del)..

Så denne gangen ble vi hjemme, og godt var det! For jeg var uendelig sliten, nesten sykelig sliten. Og jeg innledet ferien med å sovne på sofaen om kvelden da jeg kom hjem fra jobb, og våknet ikke før 16 timer (!) senere! Og første dagen gikk jeg rundt med en vanvittig hodepine/migrene, og sov meg stort sett gennom den dagen også. Heldigvis fikk jeg masse kos og trøst av lille Ariel-pusen min.. :


Dagen etter var jeg heldigvis noenlunde pigg igjen, og dagen brukte vi på å gå rundt i mange kjøkken-butikker og se på kjøkken-innredning, benkeplater og tapeter..


Jeg har selvfølgelig sett mye av det på nett allerede, samt i bunken av kjøkken-kataloger vi har liggende hjemme på stue-bordet.. ;)  Men likevel, - det er noe helt annerledes å se alle modellene i virkeligheten! Og ja, det er lenge til vi skal begynne å bygge (vi har ikke valgt ut hus eller søkt om bygge-tillatelse engang enda!).. Men likevel, det er veldig kjekt å gå rundt og se, og få en pekepinn på hvordan man har lyst til å ha det i det nye, fremtidige hjemmet sitt !! =)


Litt baderomstitting og snuusing på garderobe-rom ble det også. =)


Om kvelden rigget vi oss til med et par "True Detective" episoder og bacon-surret kyllingfilet i grønnsaksform og bruchetta.. =)


Kan aldri få nok av paprika og tomat, naamm!! =D



Til dessert ble det hjemmelaget eplekake med is. =)



Synes fremdeles det er et aldri så lite under at jeg klarte å bake kake uten at den ble svidd eller raste sammen.. hihi ;)  


Dagen etter dro vi på kjæreste-tur til Fløyen. Det ble en helt nydelig tur i fineværet! Solen skinte fra knall blå himmel, og det var hele 13-14 +grader på det varmeste! =) 


Neste dag ble det enda mer kjøkken- baderom- og interiør-inspirasjon. =) 


Besøkte ærverdige Villa Skjoldtun (a.k.a der Bergens-fiffen går når de skal kjøpe seg flotte, nye, luksuriøse kjøkken).. En utrolig flott villa, nesten en liten verden i seg selv, og helt vanvittig, fantastiske (men sviiiindyyre) kjøkken.. Det var noe helt annet enn å komme inn på IKEA for å si det slik..

Noen som kan bla opp ca. 700 000 kr til det nye drømmekjøkkenet mitt...??  hihi ;)


Kvanum hadde også veldig fine garderobe-løsninger og wic-øy..  *Sukk, Drømme, Drømme!*  =)


..Og ble helt forelska i denne dobbelt-dusjen med herlig rainforest waterfall.. =D 


Dagen etter ble det (om mulig) eeenda mere kjøkken! ;)


..etterfulgt av masse lampe- og lysekrone-titting! =)


Dagen etter hadde vi fått nok av kjøkken og baderom for en stund, og koblet av med en byur, og besøk på Egon restaurant, hvor jeg spiste verdens beste Kylling BLT Sandwich, naaammm!! =D


Shoppet litt små-interiør, og dro deretter på kino, med sjokolade og popcorn og alt som hører med. ;)) 


Neste dag var vi litt lei av all interiør-tittingen, og dro på gåtur rundt Tveitevannet, ikke så langt i fra der vi bor. =)


Kjempeherlig å gå ute i så nydelig, vårlig vær, og fin tur langs veien rundt vannet!


Senere på kvelden oppdaget vi kongekrabben vår i kjøleskapet, som vi egentlig skulle ha til forrett et par dager før, men som vi helt hadde glemt av.. ;)  Dermed ble det kongekrabbe, majones og grønntfor til kvelds! hihi ;)


Har også brukt dagene på å leke og kose maaasse på lille hjerteknuseren min Hermine.. ;-*  Hun er bare såå søøt!!..  Lille Hermina-fina-kanina min! *Smaaask!*  


Det ble også et par løpeøkter på mølla, etterfulgt av en løpsk og helt tussete (kropps)termostat  ---> Knallrødt ansikt, til kjæresten store fornøyelse.. ;)) 


Typen "mobber" meg alltid når jeg får sånne knallrøde eplekinn.. hihi ;) Men denne gangen minnet jeg vel egentlig mer om en hummer! ;)


Har også fått unnagjort litt fornuftige ting, bl.a. "ryddet" litt i klesskapet mitt.. (Og ja, - jeg har ryddet!!).. hihi ;) Men likevel ble det på mystisk vis seendes like stappa ut som før jeg begynte å rydde..(?!?).. Hmm, er det bare meg, eller buler hyllene litt nedover..?? ;) ..tror jeg blir nødt til å ta en liten rydderunde til, hihi).. ;)


Andre halvdelen ser iallfall litt mer ryddig ut (men det er kanskje bare fordi hverdagskjoler, vanlige skjorter osv. henger for seg selv, i et annet skap..).. ;)


Er iallfall veldig fornøyd med skapet mitt (som er en PAX-løsning fra Ikea btw).. Synes det er veldig greit med lyset inni skapet, som slår seg på når du skyver garderobedøren til side.. =)


Og elsker "ting-tang" divider`ene i skuffene mine. =)  Gjør det 10 ganger lettere å finne smykker, ringer, hår-accessories, skjerf, lipgloss, neglelakk osv. =)


Så var ferien plutselig over..(og allerede etter første dagen tilbake på jobb, skulle jeg ønske jeg hadde en ferie-uke til..)..  Noen som kjenner seg igjen..??  haha ;)

Ingen kommentarer: