lørdag 11. juni 2011

Eksamensnerver


Etter 23 ukers praksis, og et uendelig antall resepter og utleverte legemidler senere, er apotek-praksis endelig fullført og godkjent. Wheee! =D


På fredag er det skriftlig eksamen (hjelp!), så frem til da er det interaksjoner, compliance, etiske dilemma, apotek-loven, narkotika-forskriften, reit, confounding, seleksjons-bias, number-needed-to-treat og randomized controlled trials (blant annet) som hovedsakelig surrer rundt i det bitte lille hodet mitt! ;)


Jeg må ærlig innrømme at jeg er ikke særlig høy i hatten foran denne eksamenen, ettersom det var nesten 50% stryk blant dem som gikk opp til samme eksamen i fjor (!!). =S Men jeg orker ikke super-stresse meg til døde, slik jeg vanligvis har gjort under tidligere eksamens-forberedelser.

How I usually end up after a very stressful exam..:
..completely flatlined !!.. ;)

Jeg er rett og slett for sliten. Så denne gang dropper jeg tradisjonsrik desperat-lesing og maraton-pugg. I stedet får jeg satse på å få nok søvn, næring og frisk luft, og lese i moderate mengder i passelig tempo, uten å stresse så mye at jeg blir fullstendig utladet. Og skulle dette ikke holde eller ikke være godt nok, får jeg heller supplere med litt "kose-lesing" innimellom på late dager i sommerferien, og ta konte-eksamen en gang i september.


;)

Dagen etter eksamen er det lørdagsjobb, og så er det SOMMER-FERIE !! Wheeheee!! =D

<3

Ingen kommentarer: