onsdag 3. april 2013

London Tur, del 1

Jeg hadde en såå fantastisk tur da vi reiste til London i november i fjor! Jeg lever (og svever!) på denne turen ennå! =) Det er en av de beste feriene jeg noengang har hatt, og jeg vil huske den så lenge jeg lever! Jeg har allerede mimret ofte tilbake, og drømmer meg stadig vekk i ferie-bildene fra turen.. ;)

I flyet på Flesland, rett før take-off..

Jeg vet ikke helt hvorfor, men av en eller annen grunn er jeg veldig fascinert av skyene, og pleier å ta mange sky-bilder! hehe ;)

Synes skyene ser ut som et tykt lag av myyke bommullsdotter, et myykt teppe man bare får lyst til å hoppe nedi og pakke godt rundt seg..

Ser ut som en eneste stoor,  myyk og herlig seng..

Et litt morsomt vær-fenomen under nedstigningen;  Slik så det det ut rett over skydekket..

..og slik så det ut noen sekunder senere.. ;

Det var litt styr med å komme seg fra Gatvick og inn til Victorias Station. Men om sider kom vi oss på tuben, og gikk av ved Lancaster Gate stasjonen som lå et par minutter fra hotellet vårt.

Da vi bestilte hotell, var det bare rådyre rom igjen i området rundt Oxford Street, og vi tenkte egentlig da å bestille hotell i Queensway området (2 tube-stopp tra Oxford Street), siden jeg har bodd i nærheten av Queensway før, og trivdes veldig godt der. Vi endte likevel opp med hotellet Best Western Mornington, som da lå et par minutters gange fra Lancaster Gate.

Hotellet var helt greit. Passe store rom, rent bad, hyggelig betjening osv. Det eneste jeg syntes var litt "tungvindt" var at det ikke lå noen Tesco, Subway, små restauranter e.l. i nærheten, så dersom man ville ta seg en matbit,  kjøpe med seg noe småfrukt, drikke osv, måtte man gjøre unna mesteparten av dette i Oxford Street e.l. Det lå likevel en bitteliten kiosk på veien mellom stasjonen og hotellet, hvor vi i det minste fikk kjøpe med oss flaske med vann, et par cola-bokser o.l.

Et bilde av hotellet vårt, fra utsiden..:

Et par bilder fra hotell lobbyen..

Hotellrommet vårt.. Som dere ser, rommene er ikke særlig store (men slik er jo de fleste hotellrom i London), og det var mer enn god nok plass for min del (er jo ikke så mye av tiden man tilbringer på hotellrommet uansett, og man trenger da ikke så stor plass når man skal sove!).. ;)

Sengene var faktisk veldig gode å sove i! Gode madrasser, og myke dyner og puter. =) Syntes også det var veldig greit med air condition på rommet, så vi kunne justere temperaturen som vi ville.

Badet var lite, men rent og pent. Godt trykk på vannet i dusjen, og deilige varme håndklær fra håndkle-tørkeren.

De ansatte på hotellet var blide, hyggelige og hjelpsomme. Da jeg spurte pent om jeg kunne få litt is til drikken vi hadde kjøpt med oss, fikk jeg en hel isbøtte (dere vet meg og isbiter! Jeg som har isbit-maskin hjemme, har is i drikken min hver eneste dag, og er mildt sagt avhengig av is.. hehe!)..

Se da!! =)  Hver eneste kveld fikk jeg med meg denne svære bøtten med is.. =D

Da vi kom frem til hotellet vårt var vi ganske slitne, og skulle bare ta en liten lur på sengen og hvile hodet litt. Et par timer senere våknet jeg helt omtåket, og fikk såvidt skiftet og fikset litt på sminken, før vi måtte peise avgårde i en taxi opp til Camden town.

En stund var jeg litt bekymret for om vi i det hele tatt kom til å rekke konserten vi skulle på, siden vi hadde forsovet oss. =S Men da vi kom frem, viste det seg at de enda ikke hadde åpnet dørene til lokalet (der var ikke et eneste lys, hverken i eller utenfor lokalet engang. Lokalet så stengt, nedlagt og forlatt ut, og lå at på til i en veldig eksentrisk del av London, så en stund lurte vi faktisk litt på om vi hadde kommet til riktig sted, hihi). Men etter en stund begynte det å samle seg flere og flere piercede, tatoverte, rocka, svarkledde outsidere, og samtlige av dem snakket om bandet vi skulle høre på, så da skjønte vi at hadde vi hadde kommet til riktig sted likevel, hihi ;)

Det ble litt kjedelig å stå så lenge i kø, og det var kjølig, så etterhvert begynte jeg og fryse litt. Tilslutt dro vi rett over gaten hvor typen kjøpte seg kylling nuggets og pommes frites på KFC, mens jeg dro på Aldo`s sales shop / outlet butikken som lå rett ved siden av. Åh, der var såå myye fint! Men akk, det meste var utsolgt i min lille sko-str 35/36. :-/  Tviler på jeg gidder besøke Camden en gang til (synes butikkene og markedet der var ganske oppskrytt), men Aldo-outlet`en kommer jeg gjerne tilbake til! ;)

Så var det konserten da.. Konserten var FANTASTISK!!! Jeg skjønner ikke hvor tiden fløy hen, det var noen av de beste par timene i hele mitt liv (og vedmodig nok gikk tiden så fort at det føltes nesten bare som et knips med tommelen, og vips, så var det over. Sånn er det jo ofte når man stoorkooser seg!).  =)

Jeg stod nesten helt fremme ved scenen, og hadde veldig bra utsikt til den store helten min gjennom hele konserten.

De spilte alle sangene jeg håpet de ville gjøre (med unntak av 2 sanger, som er en av favorittene mine, men som ikke er sånn kjempepopulære sanger blant fansen ellers).

Det var rett og slett ubeskrivelig, helt hinsides fantastisk å se og høre Shaun Morgan spille og synge live, bare noen få meter fra meg! Det var nesten så jeg ikke trodde mine egne øyne. Det føltes nesten uvirkelig, som om jeg var i en drøm, selv om jeg visste at alt virkelig foregikk rett for nesen på meg.

Og da han sang favorittsangen min "The Gift", begynte jeg faktisk å grine. Dvs. jeg stri-grein ikke som de der Bieber-fjortisene. ;)  Men ja, -  jeg gråt såvidt en bitteliten skvett..  Jeg ble mer og mer blank i øynene jo lenger og lenger han kom ut i sangen, og så tilslutt randt det over et par to-tre tårer nedover kinnet, før jeg klarte å ta meg sånn noenlunde sammen igjen, og tørke tårene vekk. ;) For å si det slik; Jeg passet ikke særlig inn, - den pinglete sippehøna med klassisk bluse, penkåpe og marc jacobs veske, innimellom alle de tøffe, tattoverte, piercede outsiderne! ;)

Jeg har hørt på musikken deres nesten hver dag i snart 3 år nå, og jeg elsker sangene fremdeles og er    ennå ikke det snev lei av musikken deres!

Og det beste av alt, - alle sangene hørtes minst like bra ut live som på mp3/cd! Shaun Morgan har bare en helt fantastisk rå stemme! Jeg hadde gåsehud over hele kroppen under hele konserten, og multiple øre-orgasmer på rekke og rad!

Og så er det jo ikke til å stikke under en stol at han i tillegg er veldig fin å se på også. ;) Et rått, tøft, sexy manne-beist. En skikkelig dyrisk, rå, brutal, dønn ekte manne-mann.

(Ingen puslete, bortskjemte vestkant-guttevalper av noen pappa-dalter her i gården nei! Ingen puslete, pusete gutte-menn med barberte brystkasser og armhuler. Ingen fisefine femi-menn som knapt kan unne seg en hamburger, chips og øl, uten å dra på kompresjons-tightsen sin 5 minutter senere. Ingen viktigper av en forfengelig, overfladisk narcissist, som sprader rundt i designer-dress, med solarium-brun hud og gel-stivet hår).

Shaun Morgan er en manne-mann!! Punktum finale. Og (poenget mitt); Han er en naturlig mann!!  En jordnær, upretensiøs, uhøytidelig, manne-mann som lar håret sitt gro ut fra alle krinkler og kroker. En manne-mann med kulemage, helt hverdagslige, avslappede klær, og en mann som kan nyte både mat og drikke, helt uten helse-fanatiske tendenser! Hurra for det!! =D

Herreguud, see på ham da..?!!

Gåår det aan å være så naturlig sexy..?!!

(Jeg mener, sånne pusete, såkalte billed-pene modell-gutter kan bare gå hjem til morra si og legge seg!!). ;)

Tror også de fleste andre damene på konserten var ganske enig med meg.. ;)  Typen min overhørte bl.a. ei engelsk (ikke helt lady-like) berte som hoiet og plystret noe innmari på Shaun, etterfulgt av den noe uvanlige kommandoen "Show your cock!!!" (det ønsket hennes etterkom han imidlertidig ikke).. ;)

Denne konserten hadde jeg gått og gledet meg til i laang tid, og da ventetiden endelig var over, og det store, etterlengtede øyeblikket endelig kom, var det enda bedre enn hva jeg noengang kunne ha forestilt meg på forhånd, og det overgikk alt av hva jeg hadde av forventninger.

Denne konserten var verdt hele englandsturen alene, og jeg kommer til å huske den og gjemme den i hjertet mitt så lenge jeg lever! Skulle nesten bare ønske at jeg kunne dra tilbake i tid og oppleve den en gang til..

Men jeg tok et par film-snutter under konserten (bl.a. når han synger ynglings-sangen min), og gjennom disse får jeg iallfall gjenoppleve noen av de magiske konsert-øyeblikkene! (..og så har jeg jo alltids youtube i reserve da!..).. ;)

Siden vi forsov oss til konserten tidligere på kvelden, og dermed måtte hive oss i taxien uten tid til noe ordentlig middag på restaurant e.l, var vi ganske sultne da konserten var ferdig. Heldigvis kom vi over en indisk restaurant som holdt lenge åpent, hvor vi fikk kjøpt med oss take-away tilbake på hotellet. Vi kjøpte to forskjellige retter som vi skulle dele oss i mellom, en med tandori kylling og en med curry kylling. Men curryen var så innmari sterk at vi bare orket noen biter hver, før vi måtte tømme hver vår halvliter med vann, etterfulgt av et par cola-bokser. Og selv da kjentes det ut som om flammene stod og lyste ut av munnen på meg. Huff nei, aldri mer kruttsterk curry på meg! hihi =S

Godt var det jo da at vi hadde den gedigne is-bøtten stående på nattbordet vårt.  ;)

Var rimelig tørst da jeg våknet morgenen etterpå ja! ;)