søndag 21. april 2013

London Shopping 2012 =D


Første gang jeg var i London shoppet jeg "litt på måfå" og helt tilfeldig. Jeg visste selvfølgelig om de mest kjente butikkene, som Topshop, NewLook, varehusene Debenhams, Selfrigdes, Harrods osv, men jeg visste ikke hvor de forskjellige butikkene lå, og brukte derfor en del tid på å finne frem til hver enkelt butikk (og jeg brukte kanskje nesten like mye tid på å gå inn i "feile" butikker; butikker som spennende ut fra utsiden, men som ikke var av det spor interesse når jeg først kom inn i lokalene og så nærmere på vare-utvalget).   

Denne gangen hadde jeg derfor laget et lite "shopping-kart" på forhånd. ;) Jeg delte Oxford Street inn i flere seksjoner (der hver seksjon var nummerert), med tilhørende butikker for hver seksjon. Dermed kunne jeg effektivt "hoppe fra butikk til butikk", og lett skippe over de butikkene jeg ikke hadde noe interesse av å gå inn i, uten å bruke masse tid på å gå frem og tilbake i lange Oxford Street og leite etter diverse butikker og lure på "hmm, hvor lå River Island nå igjen?", "Hvor ligger den neste Topshop butikken?" osv. Det var bare å titte på kartet, og vips, 2 sekunder senere var jeg i full galopp på vei mot neste butikk! Veldig effektivt og veldig tidsbesparende!! hehe ;)

 

Jeg får vel begynne med å vise det aller aller beste kjøpet mitt! ;)



Jeg har gått veldig lenge og beundret og ønsket meg en Mulberry..




Så nå har jeg endelig kjøpt meg Mulberry Bayswater i fargen Oak! =D



Åh, jeg bare elsker den! =D


Det er rett og slett den mest perfekte vesken,  på alle måter! Og fargen er bare helt nydelig! =)


(Ja, jeg vet, - det ser helt hysterisk latterlig ut med Mulberry`en på armen mens jeg går i en slaskete joggebukse! hihi ;) Men jeg var så sinnsykt trøtt og sliten, at jeg rett og slett ikke orket å skifte bare for et par bilder).. Anyway, her ser dere ca. størrelse på veska..


Jeg har alltid hatt beslutningsvegring, og valg av farge på Mulberry vesken var intet unntak. Jeg stod i en liten evighet i veskeavdelingen på House of Fraser, og elle-mellet mellom de ulike fargene, og fikk Mulberry-personalet til å løpe i sikk-sakk for å vise meg alle altenativene. ;)  

Tilslutt klarte jeg omsider å luke vekk den sjokoladebrune og den svarte med gullfarget plate. Igjen stod det to vesker på bordet,; den ene i Oak og den andre i svart med sølvfarget plate. Jeg fortsatte med elle-melle, jeg prøvde å bruke sunn fornuft, jeg lyttet med hjertet, og kjente ekstra godt etter på magefølelsen, - men neida. Det var bare helt klin umulig å velge. Så enden på visa og løsningen på hele problemet, var at jeg kjøpte begge veskene! =D 


Jeg hadde i utgangspunktet sett på Mulberry Bayswater i svart med gullplate, men endte opp med å ta en svart med sølvplate istedet. Synes denne er litt finere og en litt mer elegant og sofistikert utgave enn den med gullplate! =)


Åh, jeg er såå fornøyd med den!!  =D   (..og magefølelsen sier at jeg valgte helt rett!).. hihi ;)



Selv om den fint kan brukes til hverdags, bruker jeg den som oftest til litt finere anledninger (familiebesøk, ut på byen og spise på restaurant e.l). Til hverdags (når jeg skal på jobb, shoppingtur e.l.), bruker jeg for det meste Bayswater´en i Oak, eller en av de andre veskene mine.


Og der var den joggebuksa igjen, ja.. hihi  -  dere får bare prøve å ignorere den.. ;) 


Det ble ganske mye annet fint på meg også, blant annet denne gode, varme, pudder-rosa genseren fra Topshop: 



Synes den var så søt med alle de bling`ene. =)


Fant også en veldig lun og deilig genser med massevis av studs langs halslinningen: 


Denne genseren har jeg gått kjempemye med! Desidert et av de mest brukte plaggene i vinter! 


Enda en genser fra Topshop..:


Army-grønn, med studs på skuldrene..:


Og enda en army-grønn strikkegenser fra Topshop.. ;) 


Måtte selvfølgelig kjøpe meg en Souvenir t-skjorte..:


Jeg ville egentlig ha en t-sjorte med undergrunn-symbolet og "Mind the gap" (og det var faktisk en slik t-skjorte jeg tok med bort til kassa). Men det var kaos i butikken, mange turister som skulle betale osv, og min t-skjojrte ble antagelig forvekslet med en annen sin, for da jeg omsider kom hjem, så jeg at det stod "Underground" på t-skjorten istedet for "Mind the gap". Må innrømme jeg ble litt små-irritert da ja (hadde såå lyst på "Mind the gap" t-shirt, men det var lite å gjøre med, siden jeg allerede var kommet hjem til Norge igjen da jeg oppdaget det). Jaja..  :-/


Topshop hadde en egen "Geek"-avdeling i butikkene i høst, og der plukket jeg med meg denne burgunderrøde t-skjorten (de hadde den i kongeblått og baseball-grønnt også.. angrer litt på at jeg ikke kjøpte den i disse fargene også.. Elsker denne tee`en, den er kjempedeilig å laffe rundt i!). =)


Isprinsessen i meg hoppet høyt i taket da jeg fikk øye på denne t-skjorten inne på Sportsdirect. ;)


Denne måtte jeg jo bare ha! hihi ;).. (Kjøpte samme t-skjorte til de 3 niesene mine, som alle er isprinsesser og driver med kunstløp de også).. ;)


Fant meg også en tank-top på Forever21..


Hmm, vet ikke hva det er med meg og studs for tiden..


Skjerf fra Topshop (med studs på her også, så klart!)..:


Baggy Beanie fra New Look.. Åh, denne lua er bare kjempegod! Likte den så godt at jeg kjøpte et par make luer i andre farger noen uker senere. ;)


Rødbrun cross body bag fra Aldo..:


Jeg er veldig glad i cbb, og denne var akkurat slik jeg liker dem! Perfekt størrelse og alt. =) Merkelig nok fant jeg ingen sko hos Aldo denne gangen (veldig uvanlig, de som har såå mye fint! Men mye var utsolgt i min lille størrelse 3, og neste størrelse opp ble altfor stort!). :-/


Snopet meg en liten veske på Topshop også.. =)


Og et av de mest fornuftige kjøpene mine:  Nye sports-bh`er!! Sports-bh`en Ultimate Run fra Shock Absorber er den beste sports-bh`en jeg noen gang har hatt!!! =D  Denne klarer virkelig å holde store pupper på plass, selv når man hopper og spretter rundt som en gal! ;) 


Utrolig hyggelige priser var det også! I Norge koster denne sportsbh`en rundt 700 kr. I London kostet den rundt 370 kroner fullpris, og i tillegg fikk jeg 20-25% rabatt (husker ikke nøyaktig) pluss VAT-refund, så samlet fikk jeg disse sportsbh`ene til under halve prisen av det de koster her hjemme i Norge. Ikke verst! ;)  Kanskje ikke så rart at jeg hamstret opp og kjøpte 4-5 stk..? ;)


Et par sko ble det også på meg. =) Fant blant annet disse ankel-boots`ene med masse studs på hælen.:


Og nye sko fra Reebok! =)  Disse skoene har jeg brukt i mange år, men nå var de gamle så slitte at det var på tide med et nytt par! Jeg fikk de gamle i gave av mamma og pappa da de besøkte meg da jeg studerte i Norwich, og vi dro på weekend tur til London. Siden har jeg omtrent bodd i disse skoene! De er helt sinnsykt gode å gå i, og gir god støtte til anklene! Jeg har brukt dem i all slags vær, trasket rundt på jobb i dem, laffet rundt i dem etter skøyte-trening, gått 8 timer på shopping med dem osv, og de er helt suverene! Elsker dem! =D 


Kjøpte også Reebok Princess sko, som er den lave utgaven av skoene ovenfor. Disse har jeg ikke hatt før, men synes så langt at de er like gode å gå i (selv om de ikke har like mye støtte i ankelpartiet). 


Kjøpte også en del sportsklær på Sportsdirect, blant annet track jacket fra Adidas..:


Et par treningstopper fra Nike (viser bare den svarte)..:


Et par Nike t-skjorter i mykt, elastisk materiale, et par basic Adidas t-shirts, løpesokker fra Nike osv (ikke med på bildet).


Ble også endel shopping på Victorias Secret..  Matchende bh og truse (den eneste bh`en jeg fant som passet sånn noenlunde og som samtidig var god å ha på.. de andre bh`ene synes jeg var oppskrytt!)..:


En liten haug med cheeky`s..


Elsker de trusene! =)


Victorias Secret parfyme ble det også. Synes generelt at VS parfymene blir litt for søte, syntetiske og "overveldende", men "Sexy Little Things Noir" synes jeg lukter kjempegodt (ja, jeg vet, forferdelig parfyme-navn!). ;) 



Kjøpte også "Enchanted",  den nyeste parfymen fra Chopard..:



Dette er en mer voksen og sofisttikert parfyme, som passer bra til kveldsbruk. =) 



Ellers ble det litt basic sminke-shopping.. Påfyll av min faste Estee Lauder foundation, og eye pen / kajal fra Urban Decay i forskjellige farger..



Litt juggel ble det også, gitt. ;)  



Satement smykke fra Oasis..: 


Ring fra Dorothy Perkins..:


Et par små-souvenirer.. Nøkkelring med "Mind the gap" (som plaster på såret for at jeg ikke fikk t-skjorten med samme saying), + nøkkelring med doubledecker. 


I Duty Free`en plukket jeg med meg Toffifee og Schoko-Bons som vanlig (kjøper alltid disse når jeg er i Duty Free`en)..  hehe ;)



*Shopeti-Shop*

6 kommentarer:

Hanne sa...

Aaaah, overload! Jeg hadde så mye jeg skulle kommentere, og nå sitter jeg bare igjen med toffifee og kindermumsebons i hodet og trillrunde øyne O.O

Neida. Eller litt.

First things first: NYYYDELIGE mulberrykjøp. Gratulerer SÅ MYE med dine første :D Jeg har sort med gullplate, og den kler meg veldig godt, MEN..(alltid et men), jeg må nok ha oak på sikt også. Jeg er veldig fornøyd med at jeg faktisk får den på skulderen (noe svært mange sa ikke gikk an), å gå med en slik veske i armkroken blir tungt etterhvert...

Veldig kjipt med t-skjorta, men du så mye fint du har funnet! Elsker isprinsesse-t-skjorten, og så er jeg en sucker for Urban Decay. Er det Debenhams som fører det merket? Øyenskyggepaletten deres (naked 2) er fast følge hos meg, hveeeer dag :D

Oooh nå må jeg spare..

motionocean sa...

... du er SPRØ. Fullstendig sprø, altså. Dette er jo mer enn jeg kjøper på et år :ooooo (og sikkert mer enn det jeg har i 'årslønn' hahahaha) Jaja. Jeg skal til England for to dager om TO UKER. Det er jo for å se MCFly, da, men kanskje jeg kjøper meg litt sjokolade i det minste, tihi!

Vestfoldgirl sa...

Oi du har kost deg i London!! hehe så mye fint du har kjøpt :) London er en bra shopping by!! Men TO Mulberry vesker!!! Du er gal!!! hehe...koster ikke de over 5000 pr stk?! Jeg har samme som deg, den lysebrune. Bruker den ikke så mye egentlig, synes den er litt upraktisk, selv om den er veldig lekker!! Håper du blir fornøyd i hvert fall :)

Anne C. sa...


Svar, Hanne: Takk! =)

Toffifee og Kinder BonBons er det beste godterier jeg vet om! hehe =)

Det er jo nesten helt umulig å velge farge, synes alle Mulberryene er fine på hver sin måte! Men for denne gang ble det Oak og svart med sølvplate! =) Ønsker meg svart med gullplate også (den er mer egnet til hverdagsbruk enn den som jeg har kjøpt), og må innrømme jeg har veldig lyst på den i fargen chocolate også (men klarer ikke bestemme om vil ha den klassiske eller i croc mønster). :-S

Jeg også får Mulberry veska over skuldrene =) Men jeg liker faktisk veldig godt å gå med den sånn på armen! (men ja, det blir tungt etter en stund hvis man har litt oppi veska! ;)

Urban Decay selges på de fleste store varehus tror jeg (Debenhams, House of Fraser, Harrods, Harvey Nichols og Selfridges). Hadde tenkt å kjøpe Naked paletten, men har utsatt det siden jeg ikke klarte å bestemme om jeg skulle ta Naked-1 eller -2 paletten. Kanskje jeg har klart å bestemme meg til neste tur.?? hehe ;)

Ja, nå er det bare til å spare på grunkene! ;)

Anne C. sa...


Svar, Motionocean: Ehhm, er ikke dette et ganske alminnelig, gjennomsnittelig shopping-budsett for en alminnelig, norsk kvinne i 30-årene da..?? ;))
Men det ble mye ja, i hvertfall med de to veskene.

Men tro det eller ei, jeg shoppet så og si aldri da jeg var 16-18 år! Jeg gikk i de samme gamle klærne, brukte nesten aldri sminke, dro så og si aldri på shopping-raid e.l. Mens alle de andre tenåringsjentene maste på foreldre om nye Levis-bukser, Adidas-treningstøy, Converse, Catapillar-sko osv, gikk jeg i mine samme gamle klær kjøpt på hm o.l. Men så plutslig begynte jeg å like shopping, klær og sko.. Vet ikke helt hvor det begynte å gå galt, hehe.. ;)


Kos deg med sjokolade og McFly i London! =)

Anne C. sa...


Svar, Vestfoldgirl: Hehe, det er det andre som sier også.. "TO Mulberry vesker??!! Du er GAAAAL!!!" hihi ;) Ja, så er jeg visst en smule shopping-gal da.. ;)

De koster noen tusenlapper ja.. Men jeg sparte litt siden jeg fikk VAT-refund.

Skjønner at noen mener vesken kan være litt upraktisk ja, særlig hvis man ikke kan bære den over skulderen. Noen synes den blir for tung og for klumpete å ha den på armen, og synes den er mer i veien enn til nytte.

Selv er jeg kjempefornøyd med den!! Fineste og beste vesken jeg kunne drømt om!! =)

Det eneste jeg synes er litt upraktisk (men det gjelder for alle litt dyrere skinn-vesker man kjøper), er at jeg unngår å bruke vesken på dager det blåser og pøøsregner i Bergen, siden vesken helst ikke bør få for mye vann på seg (ja, jeg har impregnert veskene, men likevel). ;)