søndag 18. desember 2011

Syk.. igjen! =S


Så har jeg klart å bli forkjølet igjen.. :-/ Selvfølgelig rett før jul og siste innspurt av labforsøkene. Det var meningen jeg skulle gjøre ferdig ukens forsøk på fredag. Men onsdag var jeg forferdelig ufsen på labben, slapp og frysete, og samme kvelden lå jeg utslått på sofaen.

Jeg har lagt under pleddet i 2-3 dager, hutret og frosset, med en nese som presterer å være potte-tett og renne som en grovkornet sil på samme tid (Zycomb og Otrivin Comp, where art thou..??).


Jeg var hjemme både torsdag og fredag (og hadde veldig dårlig samvittighet for det). Men jeg ser ikke helt for meg hvordan jeg skulle ha klart å lage geler, når jeg nyser hvert 2. minutt, og må snyte meg så og si hele tiden! =S Da hadde jeg ikke fått gjort stort mer enn "av og på med gummihansker", og å gå i skytteltrafikk mellom hanskeboksen og lommetørklet mitt. Og hadde jeg klart å lage geler på et vis, hadde de nok såfall vært blandet med en god del snørr!



Jeg karet meg avgårde på jobb lørdag morgen, helt slapp og utenfor. I tillegg var jeg rar og kvalm i magen, så det eneste jeg spiste til lunsj var et par Ibux og Paracet. Heldigvis var det ikke så mye folk, så dagen gikk ganske greit på et vis. Men da jeg kom hjem, merket jeg hvor sliten jeg egentlig var. Sovnet av på sofaen midt i en episode av Mad Men (min nye favorittserie!), og våknet ikke før halv 3 midt på natten. Gikk i søvne fra sofaen og inn på soverommet, sovnet sannsynligvis av før jeg traff hodeputa, og våknet ikke før i 12-tiden neste morgen. Idag føler jeg meg heldigvis mye bedre, men er fortsatt ganske slapp og utenfor etter å ha tvunget meg på jobb i går, så jeg orker rett og slett ikke å dra på labben i dag og ta igjen det forsinkede labarbeidet. Det får heller vente til i morgen.

This has been my look the last couple of days..

Jeg vet at det venter noen svært så travle labdager på meg i uken som kommer (alt pga av den dustete forkjølelsen og det crappy immunforsvaret mitt!). :-/ Jeg har det forsinkede forsøket som jeg må ta igjen, pluss ny blodplateisolering og flow-cyt forsøk. =S

På toppen av dette, har jeg i tillegg julegaveshopping, julekakebaking, kakehus-pynting, husrengjøring, en haug med klesvask, julegave-pakking, juletrepynting (og vanlig pynting), juleferie-koffertpakking og klargjøring av alle de 4 pelsdottene for 40 minutters kjøretur til mamma og pappa, hvor vi skal feire jul i år. <3 Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å bli ferdig til jul! =S


Den dustete masteroppgaven ødelegger noe av julekosen. :-& Synes det er teit at jeg ikke kan få utsette det nye labforsøket til over nyttår! =( Jeg har vært mye syk dette semesteret. Det er jo ikke så mye å gjøre med. Sånn sett er det greit å prøve å ta igjen det tapte, og redusere forsinkelsen (for situasjonen blir neppe noe bedre utpå nyåret. Da kommer det til å bli veldig veldig hektisk!). Jeg synes bare det er litt kjiipt at masteren klusser med "oppløpet" til julen, og tar fra meg litt av kosen med juleforberedelsene. =(

Juletre på kjemilabben..??.. ;)

Heldigvis lever jeg enda litt på julen fra i fjor. <3 Da hadde vi en herlig, kjempefin jul! Da hadde jeg kjempegod tid, skatet masse på trygge islagte vann, suste på akebrett ned de hvite pudder-bakkene og lagde engler i snøen, gikk flere dager på julegaveshopping mens jeg hørte julemusikk på Ipod`n min, gikk på timelang juletrejakt og fant verdens fineste julegrantre, pakket inn gaver og pyntet juletreet mens jeg hørte på øredøvende julemusikk, og boblet nesten over av barnlig lykke, nostalgi og julestemning. <3

*Atsjoooo!*

Ingen kommentarer: