tirsdag 4. august 2015

UpDate


Hmm.. Jeg har visst fått en (u)vane med å blogge sånn ca. hver 3.-4. måned.. Gamle (u)vaner er vonde å vende! hehe ;)

Men det har vært så mye styyyr den siste tiden, at blogging har i grunnen vært det siste jeg har tenkt på.. Det føles som om jeg har gått i skytteltrafikk mellom fastlegen, sykehuset og jobben min.. Jeg har levert så mange blod- og urin-prøver i det siste, at jeg kan ikke skjønne at jeg har noe blod eller urin igjen inni der lenger.. ;)

For det første, så har sommeren kommet for fullt på apoteket (hvilket betyr sommerturnus, ofte med jobbing mandag-lørdag, med åpne- eller stengevakt hver eneste dag, hvor vi så og si alltid er alenefarmasøyt (= vi kan som oftest ikke ha 1/2 time "normal lunsj", men heller "en drue bit her og en vannmelon bit der" innimellom alle reseptene).. I tillegg har jeg måtte styre litt med den administrative biten, så selv om kundetrøkket kanskje ikke har vært like stort nå i fellesferien som ellers, sier det seg selv at det likevel har vært mye å gjøre for oss som er igjen på jobb.. 

Da er det kanskje heller ikke så rart at man blir sliten.. Før da jeg studerte, gledet jeg meg veldig til sommeren, og følte at jeg våknet til liv i de milde, lyse månedene.. Nå (de siste par årene) føles det nesten som om jeg går i hi når det nærmer seg mai/juni,  pga sommerturnusen.. For to dager siden jeg sovnet jeg på bussen på vei hjem fra jobb, og våknet brått av at vesken, mp3 spilleren og mobilen min deiset i gulvet (heldigvis var det en snill medpassasjer som plukket alt opp igjen for meg der jeg satt i buss-setet helt omtåket og forvirret!).. En helt vanlig dag for søøvnige, trøtte Kløønehøøna!! ;-) 

For det andre har jeg av en eller annen grunn fått B12 og vitaminD mangel, så de siste ukene har jeg gått rundt og knasket på Divisun og fått et sprøytestikk i rumpa av kjæresten med jevne mellomrom.. ;-)  I retrospekt er det kanskje ikke så rart at jeg følte meg enda mer utslitt og søvnig enn til vanlig.. og i tillegg ble jeg litt "små-dement", hvor jeg f.eks. klarte å rote vekk både medisiner og henvisninger, husket ikke samtaler jeg nylig hadde hatt med diverse personer, og det verste av alt; at jeg ved flere anledninger glemte å skru av ovnen og kokeplaten etter matlaging (uuææh!!)..  Placebo eller ei; det kom seg i hvert fall betraktelig etter noen runder med B12 injeksjoner!!.. =)

Ikke fullt så hyggelig var det å få beskjed om at jeg har fått nedsatt nyrefunksjon.. :-/ Etter flere infeksjoner hvor den ikke bedret seg, ble jeg henvist til nyreundersøkelse (hvor man får sprøytet kontrastmiddel inn i blodet, og nyrefunksjonen måles ut i fra hvor godt nyrene klarer å skille ut dette kontrastmiddelet i urinen).. Heldigvis fant de ingenting galt på ultralyd. Nyrene så normale ut, og blodgjennomstrømningen var god. Så jeg krysser fingrene, og håper at disse nyrene ikke begynner å tulle seg enda mer.. :-$

Vi venter enda på svar på byggesøknaden vår.. :-/ Det er vel sommerferie i kommunen som alle andre steder ellers, og dermed tar det eeenda leeenger tid å få svar.. Synes det er frustrerende og mentalt slitsomt å gå rundt å vente på at noen skal bestemme om man får lov til å bygge drømmehuset sitt eller ikke.. :-/ Den hjelpeløse følelsen av at noen sitter der med skjebnen din i hendene sine, og enten kan legge en velsignende hånd over drømmene dine, eller knuse dem i fillebiter med samme hånd og kaldblodig signere avslag.. Ikke noen god følelse å gå rundt med, nei! :-/

..og så over til litt hyggeligere nyheter! ;)

..Jeg skal bli grandtante!! (Herreguud, nå hørtes jeg viiirkelig eldgammel ut!!! hihi). Synes det er veldig koselig at skjønne niesen vår skal få en liten baby (kanskje det blir en ny, liten isprinsesse..?? Hvem vet??).. =)

..Vi har bestilt oss sydentur likevel, og reiser på ferie om ikke så altfor lenge! =)  Vi skulle egentlig være hjemme i sommer pga husbygging osv.. Men siden behandlingen av byggesøknaden tok lenger tid enn antatt (og siden det alltid er en viss fare for at den kan bli avslått), bestemte vi oss likevel for å "leve litt i nuet" og unne oss en velfortjent ferie og ta litt pause fra hverdagen og alle bekymringene.. =)  Vi skal være 14 dager i Hellas, nærmere bestemt i Kolymbia, på samme sted og hotell som vi var for 2 år siden (der stortrivdes vi begge to!).

Og sist, men ikke minst;

Den største nyheten av dem alle...

.....

=D

Ingen kommentarer: