fredag 3. oktober 2014

Birthday Wishes


De siste bursdagene mine har jeg pleid å reise til London (kanskje litt for å distansere meg fra det faktum at jeg har bikket over 30, hehe). ;)  Men i år blir vi hjemme, siden vi planlegger bolig og prøver å spare litt. Jeg har tatt ut en ferie-uke i november, og har derfor fri på bursdagen min, så tenkte likevel å gjøre litt ut av dagen og finne på noe gøy som får meg til å føle meg litt yngre! ;)) 

Siden vi ikke drar på London-tur i år, tenkte jeg at jeg skulle unne meg noe fint i bursdagsgave, - fra meg selv, til meg selv. ;)) Jeg føler i grunnen at jeg egentlig har alt jeg trenger (nesten.. iallfall av materielle ting).. Men det betyr da vel ikke at man ikke likevel kan ønske seg ting man har lyst på..?  =) 

Og så er det jo noe veldig koselig og nostalgisk over dette med bursdager og ønskelister som henger igjen fra barndommen, da man med sommerfugler i magen laget en milelang og helt irrasjonell ønskeliste, og var sååå spent og sååå entusiastisk. ;) 

Så etter min mening bør man fortsette med ønskelister (samt bursdagshatter, smellbonbonger, ballonger og lys på bursdagskaken!!) langt inn i voksen alderen også, og prøve å bevare litt av barnet i seg og ikke minst alle minnene fra barndommen sin. Jeg tror alle vi voksne kunne trenge en liten dæsj av uskyldig, helhjertet og barnlig entusiasme av og til! 


Så her er min "lille" ønskeliste for bursdagen 2014.. :

1. Bygge enebolig! =D På den ene siden er jeg klar som et egg og vil at vi bare skal komme i gang og begynne og bygge. På den andre siden er jeg opptatt av at alt skal være på stell før vi begynner (gå nøye over alt vi ønsker å endre på i forhold til standard utgaven av ferdighuset som vi har valgt ut osv). Jeg er tross alt farmasøyt (dvs. jeg er en skikkelig kontroll-freak) og vil gjerne at alt skal være perfekt og nøye gjennomtenkt og "dobbeltkontrollert" før vi begynner! ..Så da sier det seg selv at ting tar tid!! hehe ;)


2) Louis Vuitton Never Full Mm Monogram Canvas! (Denne vesken er jo selvfølgelig aaaltfor dyyyr til å ønske seg i gave! =S Men det er da lov til å ønske seg et lite bidrag til den og drømme litt om den likevel!?? =)  .. Jeg har sett på LV vesker i maange år, men klarte aldri å bestemme meg for hvilken modell jeg likte best, pluss at jeg ble litt "lei" av Monogram mønsteret en periode da plutselig "alle" gikk rundt med fake LV vesker som de hadde kjøpt i syden. *Huff!* =S Men nå synes jeg (de brune) monogram veskene er kjempefine, og av disse er det Neverfull som er den store favoritten. Så denne skal jeg ha, en eller annen gang!!! (..men det må kanskje vente til etter at vi har bygget hus.. hehe).. ;))


3. Marc Jacobs Amy klokke (regular size) i Rose Gold. Den er sååå fiiin!! =D Jeg har gått og sett på mange klokker det siste året, både MJ, Michael Kors, DW osv, og av alle jeg har sett på er det MJ Amy klokka jeg liker aller aller best (den i rose gull, ikke "gult" gull). Jeg har vel egentlig ikke vært noe særlig klokke-person tidligere (men det har litt sammenheng med at jeg har tilbrakt svært mye tidlaboraoriumer de siste årene, hvor jeg måtte ta av klokke, ringer osv for hver eneste gang, og jeg ble så lei av å ta "av og på og av og på", at jeg til slutt droppet helt å gå med det. Det ble jo mye enklere slik!).. ;) Og så har jeg jo hatt klokke på mobilen, og følt at jeg har hatt nok med det! ;) Jeg har jo fortsatt klokke på den nye mobilen, men mobilen er så svær i forhold til de jeg har hatt tidligere, så den ligger nå som oftest nedi vesken min, og det er så tungvint å dra den opp hele tiden bare for å sjekke hva klokken er (særlig når jeg skal skynde meg til bussen), og da hadde det vært så mye enklere å bare se ned på håndleddet mitt!!! =)


4)  Tiffany og Co Heart Locklet i sølv med diamanthjerte. Jeg har aldri vært så begeistret for statement-smykker (selv om jeg har noen statement smykker jeg også, har jeg likevel aldri helhjertet omfanget denne oversized smykketrenden). Jeg har alltid elsket de litt enkle, klassiske, tidløse og elegante smykkene, og da særlig de som også er litt romantiske!! Tiffany og Co er verdens mest berømte smykkebutikk, og er viden kjent for sine elegante, klassiske og tidløse smykker, så da måtte jeg jo selvfølgelig unne meg et Tiffany smykke da vi var i London i november i fjor! Siden det har det dukket opp flere nye Tiffany smykker på ønskelisten, og denne hjerte-medaljongen er nok det som jeg ønsker meg aller mest. =) Et kjemperomantisk smykke, hvor medaljongen er hjerteformet, og har et hjerte av diamantermidten av hjertet (og hvor det er meningen at du skal ha bilde av din hjertens kjæreinnsiden av sølvhjertet! Romantisk, sa du?? ;) Men det er svimlende dyrt, og etter min mening overpriset i og med at det "bare" er et sølv-smykke (og ja, jeg er klar over at det er diamantene som trekker prisen opp!!).. Kanskje en dag hvis jeg vinner i lotto..?? haha ;)


5. Tiffany & Co Return to Tiffany medium heart tag with key smykke. Dette er nesten helt likt det Tiffany smykket jeg har fra før av (smykket som jeg har er bittelitt mindre, og mangler nøkkelen rundt hjerte-låsen). Men har veldig lyst på dette også, synes Return to Tiffany serien er såå fiiin.. =)


6. Tiffany & Co Tiffany Keys beaded heart key smykke. Det finnes et hav av diverse kjempefine Tiffany nøkler, og det er såå mange av dem jeg skulle ønske jeg hadde råd til.. Men de er helt latterlig dyre (her snakker vi opp mot flere titusen-lapper!!).. man kan bli deperimert av mindre, hehe!! ;) Men så fant jeg denne Tiffany nøkkelen, som jeg faktisk likte enda bedre enn nøklene som er utsmykket med allslags diamanter, og selv om denne også er "relativt" dyr, er den likevel "overkommelig" sammenliknet med de andre Tiffany nøklene! ;) Liker spesielt godt det romantiske hjertet med Tiffany sin lyse, turkise signaturfarge!! Sååååå fiiiiin!! =)


7.  Tiffany & Co Return to Tiffany heart tag armbånd. Dette armbåndet matcher Return to Tiffany smykket som jeg har fra før av. Liker spesielt godt at det er så "enkelt" men likevel så pent, -og romantisk, selvfølgelig! =)


8. Bjørklund "Vi To" halssmykke, i hvitt og gult gull med diamant. Dette smykket har jeg sett på i maange år (det er forresten myye finere i virkeligheten!!). Et smykke som symboliserer den evige, inderlige, lidenskapelige og altoppslukende kjærligheten, som de fleste håper på og ønsker seg over alt på jord.. Sååå romantisk!! =) Selvfølgelig er også dette smykket veldig dyrt (ellers hadde jeg jo kjøpt det for leenge siden!!).. Så her må det spares!! ;))


9. Thune Romance diamant-hjerte. Enkelte ting forandrer seg aldri, - jeg elsker fortsatt enkle hjerte-smykker i hvitt gull, platina eller sølv med zirkonia eller diamant-stener.. =)


10. Bjørklund armbånd i sølv med hjerte. Matchende til diamant-hjertet til Bjørklund, og i samme gate som Return to Tiffany armbåndet.. =)


11. Spa behandling!!! =D Jeg ønsker å skjemme bort min snart 32-årige kropp, med både boble-bad, kroppsmassasje og ansiktsmassasje, med ansiktsmasker og leireinnpakning, og kanskje til og med manikyr og pedikyr..??  =D


12. Michael Kors Hamilton Large Saffiano Tote med sølv kjede. Jeg har allerede denne vesken fra før av (bare i vanlig lær). Har hatt denne vesken i halvannet år og er så fornøyd med den, så jeg ønsker meg en helt make veske, bare i saffiano lær.  =)


13. Michael Kors Selma veske i fargen Luggage.  Jeg har samme vesken fra før av (i svart), og er kjempefornøyd med denne, så ønsker meg samme vesken i brunt. =)


14. Michael Kors Jet Set Travel Tote i svart. Jeg har ikke tote veske fra før av, og synes tote veskene fra MK er veldig fine (..men ikke så fin som LV Neverfull, hehe). Er litt usikker på hvilken Jet Set jeg liker best (small, medium eller large, evt. multifunctional versjonen??).. Så her har jeg fremdeles litt å tenke på, hihi.. ;)


15. Michael Kors Bedford Flap Crossbody Bag i fargen Luggage.  Jeg har en Marc Jacobs Classic Q Natasha i svart fra før av, og har lyst på en liknende, men litt mindre veske i brunt, og av dem jeg har tittet på, liker jeg aller best Bedford cb vesken fra MK.


16. FWSS Badlands lue i fargen Light Grey. Jeg har en FWSS Northstar lue fra før av, og er kjempefornøyd med den, er en av de mykeste og varmeste luene jeg har hatt! Så ønsker meg denne andre lue-modellen fra samme merket!


17. FWSS Badlands lue i fargen Jet Stream White.  


18. Victor & Rolf BonBon 30 ml edP. 


19. Dior Miss Dior Blooming Bouquet edT 30 ml. 


20. Marius-genser!!! Har ønsket meg denne genseren i flere år. Den er bare sååå fiiiin!! =) Skulle ønske jeg kunne strikke!! ;)


Det eneste jeg er litt usikker på, er hvilken genser-modell jeg vil ha, og hvilken størrelse (har hørt at mange sier de er litt kort i størrelsen, og at mange derfor modifiserer strikke-oppskriften, og endrer på lengden både på selve genseren og på ermene)..


Ser også at det benyttes flere blå-nyanser, alt fra lysere konge-blå til mørkere marine-blå.. Har ennå ikke bestemt meg helt, men tror jeg heller mer mot den marineblå versjonen..


21. Marius pannebånd!!


De har visst forskjellige utgaver av dette pannebåndet også.. men jeg liker denne versjonen aller best (stort, kraftig pannebånd, med farger og mønster akkurat som på bildet). Kunne også tenkt meg samme pannebåndet i helt andre, litt mer feminine fargekombinasjoner (feks. hvitt, grårosa, lysegrått.. hvitt, lyselilla, lysegrått.. hvitt, lyseblått, lysegrått osv)..  =)


22. Marius tjukkelabber!! I samme mønster og farge-kombinasjon som på bildet. Skulle ønske jeg kunne strikke slike selv.. 


Herregud.. om en måned er jeg trettito..!!! =S  ..  ;)

Ingen kommentarer: