mandag 19. mai 2014

Litt negativitet


Her har det egentlig ikke skjedd så mye siden sist. Hverdagen går stort sett i jobb, pendle, sove, jobb, pendle, sove. Merker at jeg begynner å bli kraftig lei etterhvert, og at jeg dagdrømmer om en helt annen tilværelse.  



Jeg dagdrømmer om å kunne til jobb (eller kjøre dit på 3 minutter). Jeg dagdrømmer om å faktisk få ha litt fritid ved siden av. Dagdrømmer om å faktisk ha overskudd til noe annet enn jobb og pendling. Jeg er så luut lei av alt. Jeg føler at livet bare flyr forbi meg, og at jeg bare går og venter på at puslespillbitene skal falle på plass og at ting skal skje (men som aldri skjer, og som aldri blir noe av). :-/ Og jeg er dritlei. Lei av å vente. Lei av å ønske meg den hverdagen, den tilværelsen og det livet som (tilsynelatende) aldri kommer.



Og det jævl.. irriterendes utsagnet om at "man er sin egen lykkes smed" er bare noe forbanna vrøvl, oppsinn og pølsevev uten like. Jeg vedder mine grunker små på at det var ei tøs a la Kari Jaquesson eller Fotballfrue som oppfant det uttrykket. Et slikt kvalmende uttrykk kan jo bare ha kommet fra et tragisk naivt, arrogant, trangsynt og overernergisk menneske som, etter å ha fått alle aspekter i livet servert på sølvfat, har utviklet en særdeles irriterendes overentusiasme og overopptimistisme, som de på død og liv skal tvinge over på de litt mindre heldige her i livet, som ikke er født med gullhår i ræævva og ikke lever i sin egen lille rosa skinnende lykkeboble. 



Man er ikke nødvendigvis sin egen lykkes smed, nei. Man tar jo sine valg, og håper det vil føre til det beste. Men man kan likevel aldri med 100% forutsi konsekvensene av de valgene man tar på det gitte tidspunkt (i beste fall 50/50, om man er heldig). Og man kan være så himla sterk i troen og håpet som man bare vil, uten at fjellet rykker seg 1 jævl.. millimeter. Og selv om viljen virkelig er der og vel så det, nytter det lite når man ikke kan bøye skjebnen til sin vilje. 



Så ja, de der velmenende, kvalmende og over-opptimistiske utsagnene kan du stappe et visst sted, der gjenskinnet fra sola på sølvfatet aldri skinner!!!..  #&%$!

Ingen kommentarer: