lørdag 20. august 2011

Skole-start og Master-kluss


Denne uken har merkelig nok vært veldig slitsom. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er så sliten som jeg er, for jeg har jo egentlig ikke gjort noe som helst nå denne første uka på skolen. =S Men uken startet ganske dårlig.

Jeg fikk vite at studieveileder hadde rotet vekk masteravtalen min, og ble ganske stresssa da de vendte på alle låste skuffer og skap, uten å finne noe. Alt stoppet opp med den forsvunnede avtalen. Jeg kunne hverken få nøkkelkort, lesesal-plass, godkjent HMS-kurs, eller være på labben, så lenge instituttet ikke hadde masteravtalen i hende.

Etter nesten 4 dagers (!) leting, kom de administrative ansatte til den endelige konklusjonen at avtalen min på mystisk vis var sporløst forsvunnet, og at jeg likså godt kunne signere en ny en. Det ble sendt mail i hytt og pine, og jeg gikk hit og dit i skytteltrafikk mellom studieveileder, programkoordinator og masterveileder for å få signert den dustete avtalen på nytt, før den endelig var i boks på torsdag (yey!). ;)

Inntil nå har jeg sittet på lesesalen og "små-lest" på pensum, Dvs. jeg prøvde å lese effektivt, men hadde mitt svare strev med å sitte og lese klokka 9 (og 12) om morgenen uten å falle i søvn over pc`n og pensumboka. Jeg er ingen morgenfugl, og drikker hverken te eller kaffe, så hodet mitt fungerer ikke så tidlig på dagen! ;) Hodet mitt er vandt til ettermiddags- og kvelds-lesing, og er absolutt ikke glad i lange lese-økter på morgenkvisten. Jeg må ha noe praktisk å henge fingrene i så tidlig på dagen (f.eks. jobbe på labben, ekspedere resepter på apoteket e.l.), for ikke å falle i en komaliknende søvn.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg duppet av under leseøktene denne uka. For å unngå at øyelokkene skulle dette igjen, måtte jeg ta hyppige små-pauser (a.k.a. surfe på sko og lese vg på nettet) eller sitte og "vingle" med føttene, vifte med en kulepenn eller på annen måte holde meg i "bevegelse" for ikke å seile inn i en ny liten mini-hønebund. *Rødme*

Sååå effektiv er jeg.

Ingen kommentarer: