søndag 21. juli 2013

Mimring fra London April 2013, Del 1


15. april dro vi en etterlengtet tur tilbake til London.  =D


Denne gang gikk vi av tuben på Marble Arch, og bodde på SAS Portman, bare noen minutter unna Oxford Street..


Hotellrommet var lite som vanlig (helt normalt for å være midt i London), men det var rent og pent, og stor seng som var kjempegod å ligge i. =)


Badet var stort og romslig for hotell-bad å være (og en fryd for øyet i forhold til det knøttlille badet vi hadde forrige gang da vi bodde på West Western Mornington hotell ved Lancaster Gate). 


God plass ved servaten til å legge all mulig sminke og andre toalett-saker, og herlig badekar med akkurat passe trykk i dusjstrålen. Kjempefornøyd!! =)


Da vi ankom hotellet, var ikke rommet vårt helt klart enda, så vi gikk på små-shopping i Oxford street et par timer for å "få tiden til å gå". Da vi omsider vendte snuten tilbake til hotellet, var jeg gjennomvåt av svette og snaue 2 minutter unna heteslag, der jeg gikk med halvtykk strikkegenser, vårparkas, og tette joggesko i 19 grader og stekende sol.

Vi skulle egentlig bare pakke ut kofferten, fikse oss litt, og så ut igjen for å spise på ynglingsrestauranten vår. Men jeg var så medtatt og en smule apatisk etter flyturen og den svette shoppingrunden, at jeg bare måtte "hvile hodet mitt litt". Gjett hvem som sovnet av, og ikke våknet før et par timer senere..?  Yupp.  

Så da slo vi planen fra oss, og endte opp borte på Queensway istedet..:


Mer spesifikt, - på Queensway Ice `n Bowl.. =D


Her ble det halvannen times nostalgisk skating, med masse gøy musikk og fargerike disco-lys på isen.. ;)


Her storkoste jeg meg flere ganger da jeg var på weekend tur til London mens jeg studerte i Norwich nøsten 2009, og mens jeg skøytet rundt og rundt på isen i flommende lys og øredøvende musikk, fikk jeg nesten følelsen av å være UEA-student igen. ;)


Det var veldig koselig og gøy å være tilbake der igjen, og se at ingenting var forandret, at alt var akkurat som før. For et øyblikk kjentes det nesten ut som om tiden hadde frosset fast og stod stille der utpå isen.. 


I tillegg til ishall, har de også bowling kombinert med spillehall, samt en liten bar og kafe med iskrem, pommes frites, forskjellig drikke osv..


Ble helt i hundre da jeg så Air Hocky`en (jeg elsker Air Hockey), men jeg var både sulten og trøtt etter en lang dag med flytur, shopping og skøyter, så vi droppet spille-hallen og dro rett til Burger King istedet (i mangelen på andre restauranter, siden klokka nærmet seg midnatt)..


Vi vandret litt i Queens strøket (som har masse restauranter, småbutikker, og et lite kjøpesenter langt oppe i street`en..). Vi kjøpte take-away på Burger King,  og små-spiste mens vi tittet litt rundtom. Dro innom Boots og shoppet litt små-pø, før vi dro mette og søvnige tilbake til hotellet igjen.


Vel tilbake på hotellet ble det lavmælt natte-musikk fra de nye Music Angel høytalerne mine, mens vi gumlet litt pistasje-nøtter, frukt og kjeks til dessert. 


Som vanlig ordnet jeg meg et stoort beger med isbiter (hotellet vårt hadde faktisk isbit maskin uti gangen rett utenfor rommet vårt!), så jeg hadde fri tilgang på isbiter og iskald drikke under hele oppholdet. hihi =D


En liten "souvenir" fra skøytebanen på Queensway;  Billettarmbåndet, med fullt i palmetrær og søte apekatter på.. ;)


De neste dagene gikk med til musikaler, god mat og litt små-shopping innimellom.. Tirsdags kvelden så vi "The Bodyguard". Jeg likte den kjempegodt, men jeg tror samboeren min muligens sovnet i setet sitt innimellom (for da vi kom ut kalte han den for en "veldig jentete musikal".. Han foretrekker spenning og action, ikke klissete romanse, hehe..).. ;)  


Heather Headley som spiller hovedrollen var kjempeflink å synge, og jeg fikk gåsehud da hun sang "I will always love you" helt på slutten. Jeg hørte henne synge denne under Royal Variete forestillingen på tv nyttårsaften 2012 (og fikk gåsehud da også), men det var om mulig enda bedre og finere live

Jeg har et eget, spesielt forhold til "The Bodyguard", siden jeg har sett filmen sånn ca. 100 ganger siden jeg var 11-12 år gammel. ;) Elsker sangene, og den vedmodige, bittersøte slutten på filmen. Selv om jeg kjenner filmen ut og inn og hadde skyhøye forventninger til musikalen, så innfridde den med glans og vel så det. Musikken var kjempebra, og Heather Headley var syykt flink til å synge! Stemningen stod i taket på slutten da alle skuespillerne danset og sang "I wanna dance with somebody", og hele publikum heiv seg med. Selv jeg, som i utgangspunktet er ganske stille og reservert, måtte synge med og vrikke på dansefoten (og rumpa!). ;)



Det eneste som irritere samtlige i publikummet, var at en dritings idiot som satt rett ved siden av oss begynte å synge med, skyhøyt og skjærende falskt, da hun kom til slutten av sangen "I will always love you". Det var så ille at det var masse folk som snudde seg, så sint bort på mannen og hysjet høyt på ham, og hvis han ikke hadde dempet seg, hadde jeg antagelig endt opp med å gi ham en skikkelig knyttneve midt i trynet!!  Her har man betalt nesten 800 kr billetten for de beste plassene, og så kommer han idioten der og ødelegger for alle!! Hmrf!! =((  Her er iallfall Royal versjonen.. *Goose Bumps!!* ..:


Onsdagen stod hele to musikaler på programmet, så hele dagen ble tilbrakt i kjempekoselige Covent Garden og områdene rundt..:


Vi måtte selvfølgelig innom favoritt-restauranten vår "The Real Greek"..


Her spiste vi oss stappmette på tzatziki og greske pitabrød..


..pita kylling souvlaki, keftedes (greske kjøttboller) og pommes frites..


Verdens beste pita kylling souvlaki jeg noengang har smakt, jeg får ikke så gode pita souvlaki i Hellas engang! =)


De greske kjøttbollene var nå så som så syntes jeg, men samboeren syntes de var kjempegode. ;)


Elsker pommes frites`n de har der, den er ekstra sprø og crunchy.. ;)


Så kom høydepunktet, det jeg hadde gått og gledet meg aller mest til;  Matilda musikalen.. =)


 Den var helt magisk! =)  Bare scenen med bøkene og alle bokstavene så jo helt fortryllende ut! 


Og de små ungene var kjempeflinke å synge! Jeg ble helt målløs! (Man må huske på at disse barna i musikalen ikke er mer enn 6-12 år gamle!). Synes også det var veldig gøy å se en musikal hvor jeg ikke kjente historien på forhånd (dvs hvor jeg ikke hverken hadde lest boken eller sett filmen som musikalen er basert på på forhånd) og hvor jeg derfor ikke var "foruintatt" på noe vis, og ikke hadde noen egne forestillinger oppi hodet om hvordan musikalen "burde" være. 


"Matilda" var både morsom, spennende og underholdende hele tiden, jeg kjedet meg aldri et sekund i musikalen. "Matilda" er en musikal basert på barneboken med samme navn, skrevet av Roald Dahl. Dette er en typisk "barne-musikal",  men det var likevel også mange, godt voksne par (uten barn) i salen, og jeg koste meg nå sikkert minst like mye som barna, hehe. ;)


Etterpå ble det shopping i Covent Garden området, og shopping poser fra bl. a. Aldo, Mango, og Topshop begynte å hope seg opp etterhvert.. ;)


Etterpå tok vi oss en rask liten matbit på Bella Italia;  Bruchetta, med rødløk, tomat og ruccola..


..etterfulgt av varme brownies med vanilje is til dessert. Namm!! =D


Deretter dro vi på vår andre musikal for kvelden, - "The Lion King"..


Veldig bra musikal, og nesten et must når man er i London! 



En utrolig sprudlende , fargerik og energisk musikal, og samtidig veldig sentimental og vedmodig! På en måte er det en ulempe å se musikal-versjonen til en film man har sett så utrolig mange ganger, for da forestiller man seg på forhånd hvordan musikalen vil være. På en annen side er det ganske kjekt når man kan alle sangene og kan synge (eller mime) stille med. ;)


Tror dette var det samme teateret som vi så "The Phantom of the Opera" for 4 år siden (teateret hadde iallfall akkurat de samme, fine maleriene på side-balkongene)..


Den neste dagen ble det shopping-raid i Oxford Street og sidegatene oppover.  Før vi reiste, hadde jeg på forhånd laget flere shopping-kart over områdene i London, bl.a. Oxford Street, Covent Garden, Knightesbridge, Queensway osv. Disse kom veldig godt med og gav mye mer effektiv shopping!! hehe ;)



Siden jeg jobber i Boots, måtte jeg selvfølgelig innom Boots flagship store i Oxford Street.. Den var mildt sagt mye større enn de bittesmå Boots apotekene vi har rundtom her hjemme i landet. ;)




Tøtto i shopping-modus i prøverommet på Pull&Bear..



Måtte selvfølgelig også en tur innom Victorias Secret butikken i New Bond Street =D


Fant masse undertøy, parfyme og body lotion til meg selv, samt gaver til niesene mine. =)






Var overbevist om at de skulle få inn VS bikiniene til flagship butikken nå i vår, og ble ganske skuffet da det viste seg at de bare hadde PINK bikinier.. =((  Jaja.. Kanskje neste år..?? =)


De har iallfall masse fine, myke, fargerike PINK klær.. =)


*Shop!* 

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg ser fine passport covers på Victoria's Secret! Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer da jeg var der, og spesielt at jeg ikke rotet mer i etasjen med sminke og dill (jeg passer jo ikke BHene deres uansett, så man tar jo det man kan). Du var nok litt tidlig til å finne badetøy der. De hadde litt da jeg var der i juli, men ingen av butikkene tar inn alt, da må du nok holde deg til internett.

Tror kanskje jeg skal dra med familien på The Real Greek neste gang vi er i London. Jeg har faktisk aldri smakt gresk mat før (ikke ordentlig i hvertfall), men det ser skikkelig fristende ut!