fredag 20. mai 2011

Hva skal barnet hete..?


Jeg har ennå ikke klart å bestemme meg for bunny names.. =S

Man kan ikke bare døpe dyrene med det første og (langt fra det beste) navnet man kommer på. Man må først tilbringe litt tid sammen med dyrene. Se på dem og beundre dem, holde dem og kose på dem, se hvordan de reagerer, hvilke egenskaper og kjennetegn de har, spesielle ting de gjør i bestemte situasjoner o.l.

Husker jeg bestemte meg relativt tidlig da jeg fikk Bella og Ariel (de to små søte puse-prinsessene mine) våren 2008.

Bella heter egentlig Bella Notte, som er italiensk og betyr "Vakker natt". Bella er fornavn, og Notte er mellomnavn/etternavn (men til daglig bruker vi bare Bella). Jeg valgte navnet Bella Notte fordi Bella-pusen er så utrolig skjønn og søøt og herlig, og fordi hun er nesten helt svart (som natten).

Ariel betyr "Guds Løve". Jeg valgte navnet Ariel fordi Ariel-pusen har et litt løve-aktig ansikt med et villkatt-aktig mønster, og fordi hun har litt lysende gulbrune øyne, akkurat som en løve.

Men kanin navn er av en eller annen grunn mye vanskeligere å bestemme seg for. =S

Jente navn:
Angel
La Perla
Vanilla
Dulcinea
Darling
Magnolia
Pixie
Mookie
Luna
Snøhvit / Snehvit
Honey Bunny ("hunny bunny")
Princess
Perle
Juliet
Søtnos (søtt navn, men uaktuelt siden det er typens kallenavn på meg)
Brownie (søtt navn, men litt upassende, siden jente bunny`en er hvit)

Gutte navn:
Fluffy
Bompi
Trampe
Bacardi
Romeo
Balder
Snupi
Albert Einstein
Mc Dreamy
Amor
Funny Bunny
Amadeus
Langøre
Yoda

Litt slemme (og derfor upassende), men morsomme navn :
Bolla (fordi de er trillende rund)
Lille Promille (fordi de suser rundt i stor fart og kræsjer i buret, møbler osv.)
Plutschenco (etter kunstløperen som hopper kvadruppler og spretter bortover isen)
Furix (et vanndrivende legemiddel, fordi de tisser så ofte, som regel på svært upassende steder)


;)

Ingen kommentarer: